نشست

نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری در دهلران برگزار شد.

نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری در دهلران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران ،معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران در این نشست  گفت:آبخیزداری راه پیشگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب ها و حفاظت از پوشش گیاهی است.

مهندس کرد اظهار کرد:اگر اقدامات لازم در این زمینه نباشد شاهد تنش هایی خواهیم بود لذا توجه به این مهم یک ضرورت است.

 وی بر مطالعه و شناسایی حوزه های بحران زا تاکید و افزود:کشاورزان در زمینه آبخیزداری دارای مطالبات جدی برای جلوگیری از سیلاب و خسارات به بخش کشاورزی هستند.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران به اقدامات آبخیزداری در شهرستان هم اشاره و از منابع طبیعی شهرستان قدردانی کرد و بر ضرورت استمرار فعالیت های آبخیزداری تاکید کرد.

رئیس  منابع طبیعی دهلران گفت: امسال در حوزه آبخیزداری دهلران اعتباری بالغ بر 80میلیارد ریال هزینه می شود.

نصراله پارسه اظهار کرد:سیل از مخاطرات جدی در مناطق سیل خیز است و آبخیزداری در این حوزه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه دهلران از مناطق سیل خیز است افزود: با توجه به مطاعلات حوزه های آبخیز و آبریز در شهرستان لذادر بخش موسیان ومرکزی و دشت برتش و بیات در بالا دست اراضی کشاورزی اقدامات مهم و موثری داشته ایم وسازه های خاکی ایجاد کرده ایم و بالای ۹۰ درصد اراضی در این دو دشت از سیل در امان هستند ضمن اینکه در برتش ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی ودوهزار هکتار چاله کنی انجام و در بخش سراب میمه نیز ۶ هزار متر مکعب سازه سنگی ملاتی اجرا کرده ایم.

رئیس منابع طبیعی دهلران اظهار کرد: در بخش زرین آباد نیز دو پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال در دست اقدام می باشد.

پارسه افزود: در سال جاری نیز   در بالا دست پتروشیمی دهلران 60هزار متر مکعب عملیات خاکی شامل سه تورکینست به منظور کنترل سیلاب های بالا دست تاسیسات پتروشمی با اعتبار 50 میلیارد ریال با مشارکت نیروگاه صبا و پتروشیمی اجرا شده است

وی همچنین گفت: در سال جاری 15 هزار متر مکعب ترمیم پخش سیلاب های بالا دست اراضی کشاورزی برتش با مشارکت مرکز تحقیقات سپاه ناحیه  دهلران عملیاتی شده است.

رئیس منابع طبیعی دهلران  اظهارکرد: اثر بخشی سازه های آبخیزداری در سالهای اخیر موجب شده تا اراضی کشاورزی پائین دست دچار خسارت نشده و عملکرد مطلوبی در بحث برداشت داشته باشند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است