نشست فراقوه ای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

برگزاری نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در دهلران

برگزاری نشست کارگروه  فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در دهلران

فرماندار ویژه دهلران گفت: برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید در پی کنی اقدامات لازم را انجام شود.

لطیف صادقی در نشست کارگروه  فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در دهلران گفت: از پی کنی  باید از ساخت وساز های غیر مجاز جلوگیری کرد و دستگاه های متولی وظایف خود را از ابتدا به درستی انجام و پیگیری کنند.

لطیف صادقی  افزود:با توجه به نهضت ملی مسکن باید همه جوانب مد نظر باشد واز طرفی نظام و دولت هم بر رفع چالش ها و مشکلات مردم تاکید دارند که باید این مهم در نهضت ملی مسکن مد نظر باشد.

وی از  امور اراضی استان و دستگاه قضایی خواست که شرایط محیطی و فرهنگی این شهرستان  حتما مورد توجه قرار گیرد و باید جلسات در راستای گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

مدیر  امور اراضی استان ایلام هم  گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث جلوگیری از زمین خواری کارگروه فرا قوه‌ای در کشور تشکیل و در استان هم به تبعیت از بخشنامه ارسالی این کارگروه تشکیل شده است.

 اکبر نصری اظهار کرد: خوشبختانه رفع تداخلات مالکیت نیز در استان ۶۵ درصد اجرایی شده و برای تحقق کامل آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی هستیم.

 وی گفت:یکی از ماموریت های این کارگروه جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغي و تغییر کاربری است .

اکبری افزود: احکامی در راستای قلع قمع برخی از اراضی غير مجاز در اراضی کشاورزی و باغي صادر شده که برای اجرای آن نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی می باشیم.

 وی گفت:هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغي ممنون است و یگان حفاظت جهاد کشاورزی با حساسیت رصد و با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

مدیر  امور اراضی استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه بیشتر تغییر کاربری ها در اراضی کشاورزی و باغي در ایام کرونا اتفاق افتاد است و در این راستا نیز جهاد کشاورزی استان پرونده های برای متخلفان در دستگاه قضایی تشکیل داده است.

فرمانده یگان اراضی ملی استان ایلام  گفت: هفت مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز  غير مجاز در اراضی زراعی مربوط به شهرستان دهلران  و در بخش های  موسیان و دشت عباس است.

 سرهنگ  سعید عالی پور تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در بحث جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز داشته باشند.

 وی گفت: برخورد با ساخت و سازهای غير مجاز در اراضی کشاورزی و باغي در دستور کار یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان و شهرستان ها می باشد.

فرمانده یگان اراضی ملی استان ایلام  تاکید کرد: نیاز است مردم قبل از اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی از هرگونه ساخت و ساز خود داری در غیر این صورت در اجرای تبصره دو ماده 10 قانون مذکور و یا ماده سه نسبت به قلع و قمع آن آثار یا ابنیه اقدام می شود.

جانشین دادستان دهلران گفت:  ساخت ساز غیر مجاز خط قرمز دستگاه قضا است و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

محمد نیک روش افزود: دستگاه های اجرایی مکلفند از اراضی ملی در شهرستان حفاظت وحراست کنند و از هرگونه ساخت ساز غیر مجاز جلوگیری کنند.

جانشین دادستان دهلران گفت:دستگاه های اجرایی باید اراضی ملی متعلق به جمهوری اسلامی را تعیین تکلیف کنند تا افراد سود جو نتوانند در این زمینه اقدامی داشته باشند.

 وی اظهار کرد: مردم قبل از خرید و فروش زمین استعلامات لازم را از دستگاه های متولی اخذ کنند تا دچار خسارت مالی نشوند.

رئیس دادگاه عمومی بخش موسیان و دشت عباس در این نشست گفت:دستگاه قضایی به صورت جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغي وساخت ساز غیر مجاز برخورد خواهد کرد.

عین الله نیازی فر افزود: دستگاه های اجرایی باید به صورت میدانی از اراضی ملی و عرصه های طبیعی صيانت کنند و از هرگونه ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغي جلوگیری کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است