گردهمایی

گردهمایی هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم در دهلران

گردهمایی هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم در دهلران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران امام جمعه دهلران دراین آئین گفت: مراسمات امام حسین(ع) در هرجایی گرم و پرشور است  و در ایام محرم حتما با توجه به اهانت ها به ساحت مقدس قرآن بحث قرائت قرآن قبل از شروع مراسم و از طرفی بحث رعایت حجاب و عفاف مد نظر باشد.

موسوی بر وحدت هیئت های مذهبی و فضاسازی فرهنگی در سطح شهر توسط شهرداری ها و اصناف تاکید و بر رعایت ساعت شروع و پایان مراسم تاکید و گفت:رهبر معظم انقلاب بر جذب جوانان در مساجد و هیئت ها تاکید دارد و این مهم باید ویژه مورد توجه هیئت ها قرار گیرد.

وی از مسئولان استانی خواست دهلران بعنوان یکی از محوری ترین و پرتردد ترین محورهای اربعین در همه حوزه ها ویژه و توجه کنند

فرماندار ویژه دهلران هم گفت: همه ما بزرگ شده محفل امام حسین(ع) هستیم و به سیدالشهدا(ع) ارادت داریم و این عظمت و شکوه در همایش اربعین را جهانیان می بینند.

دکتر صادقی یاد آور شد:واقعیت اربعین در عصر حاضر زمانی شعله ور شد که سردار سلیمانی و همرزمانش برای نجات حرمین شریفین اقدام کردند  و امروز اربعین کنگره بین المللی شده است و استان ما دروازه عتبات عالیات است و افتخار خادمی زوار امام حسین(ع)داریم.

وی به نگاه ارزشی دولت و دولتمردان  و مدیران به اربعین اشاره و گفت: در بحث بودجه های اربعین  امروز شاهد استفاده از اعتبارات اربعین  در سایت جدید اربعین برای زیرساخت های ان در شهرستان هستیم.

صادقی گفت:مراسمات محرم و بویژه تاسوعا و عاشورا در دهلران باید ویژه در صدا وسیما و پخش آن مد نظر باشد.وی به سرمایه گذاری های دولت در شهرستان و پروژه های در دست اقدام اشاره و با تقدیر از استاندار محترم گفت:زیرساخت های چیلات در حال تکمیل شدن است و دولت و استاندار و مسئولان شهرستان برای گشایش آن تلاش می کنند تا طرف عراقی را پای کار آورند.

سرهنگ مرغزاری فرمانده سپاه دهلران هم به ایام محرم و هم افزایی برای باشکوه برگزار کردن مراسمات محرم تاکید و افزود: حرکت در مسیر امام حسین(ع) بر همه واحب است و باید حضور مردم بیش از پیش باشد و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در مراسمات ویژه مد نظر باشد و جهاد تبیین در همه حوزه ها و عفاف و حجاب و جوانی جمعیت سرلوحه کار باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دهلران هم براستفاده از مداحان داری مجوز در مراسمات عزاداری ورعایت بهداشت در توزیع نذورات تاکید کرد.

۱۶۵ هئیت مذهبی در شهرستان دهلران فعال می باشد.

در این نشست جمعی از پیرغلامان امام حسین(ع) با بیان پیشنهادات خود برای توسعه شهرستان از زحمات دکتر صادقی به نمایندگی از دولت در خدمت به مردم شهرستان قدردانی کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است