مدیرکل بیمه سلامت ایلام

۷۶ درصد بیمه‌شدگان ایلام از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند

۷۶ درصد بیمه‌شدگان ایلام از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند

نورالدین رحیمی  در دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران اظهار داشت: ۳۴۶ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۲۴۰ هزار نفر از این تعداد در روستاها و ۳۷ هزار نفر بیمه سلامت همگانی هستند که از خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: بیماران سرطانی و افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه‌ای نشان‌دار می‌شوند تا در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با کمترین هزینه، خدمات درمانی به آنها ارائه شود.

مدیر بیمه سلامت ایلام یادآور شد: اگر بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هزینه ای از جیب خود در مراکز خصوصی یا حتی دولتی پرداخت کنند، هر سال تا ۵۰۰ میلیون ریال در صورت داشتن مدارک معتبر به آنها پرداختی انجام می گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه پنج برابر استان های دیگر در خصوص بیماران صعب العلاج اعتبار جذب شده است، افزود: ایلام در نسخه نویسی الکترونیکی از استان های برتر کشور است.

ی با اشاره به اینکه هزینه خدمات توانبخشی مددجویان بهزیستی در صورت مراجعه به مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد تعرفه این مراکز پرداخت می شود، تاکید کرد: پنج دهک اول جامعه و مادران باردار و فرزندان آنها تا سن پنج سالگی از بیمه رایگان بهره مند هستند.

وی یادآور شد: ایام اربعین مراکز درمانی که جهت خدمات دهی به زائران دارای مجوز و قادر به نسخه نویسی الکترونیکی باشند، پرداخت سهم سازمان کلیه خدمات آنها پرداخت می شود.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به حدود ۴۰ هزار بیمه شده در این شهرستان گفت: حدود ۶۵ درصد این جمعیت روستاییان هستند که رایگان بیمه شده و دولت جهت حق بیمه درمان این افراد به ازای هر نفر ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال در سال پرداخت می کند.

لطیف صادقی، توسعه خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم را گامی در جهت رفع مشکلات مردم دانست و افزود: امروز خدمات بیمه سلامت بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته است.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت با ارتقای سطح خدمات بیمه ای گام های موثری در رفع مشکلات برداشته است که جای قدردانی دارد.

فرماندار ویژه دهلران با قدردانی از خدمات و توجه به ارباب رجوع در اداره بیمه سلامت شهرستان، یادآور شد: رضایت مردم مهم و بیمه سلامت در راستای این موضوع خوب عمل کرده است.

مدیر بیمه سلامت دهلران هم گفت: علاوه بر جمعیت روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شهرستان، بیمه سلامت جهت بیمه شدگان ساکن شهر دهلران نیز بیمه درمانی ایرانیان را فراهم کرده است که ثبت نام این پوشش بیمه برای پنج دهک اقتصادی اول جامعه بصورت رایگان انجام می پذیرد.

فروزان عبدالهی پور با اشاره به برخورداری ۵۷ درصدی افراد ساکن شهرستان از بیمه سلامت، افزود: دریافت خدمات رایگان مربوط برای بیماران خاص فراهم شده است، بطوریکه بیماران همودیالیز و تالاسمی شهرستان، خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را رایگان دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: بیماران روستایی و مددجویان کمیته امداد با رعایت ارجاع، جهت بستری و بستری اورژانس تنها پنج درصد هزینه را در بیمارستان های دولتی پرداخت و ۹۵ درصد هزینه را بیمه سلامت پرداخت می کند و برای سایر بیمه شدگان نیز ۹۰ درصد هزینه بستری را بیمه سلامت پرداخت می کند.

امام جمعه دهلران هم در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ایجاد درمانگاه تخصصی در شهرستان ضرورت دارد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به خدمات خوب بیمه سلامت افزود: خواستار توجه ویژه به بیمه شدگان هستیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است