امام جمعه ایلام:

درگذشت مرحوم عادل آذر صدمه ای بزرگ برای جهان اسلام بود

درگذشت مرحوم عادل آذر صدمه ای بزرگ برای جهان اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار»  در مراسم سالگرد دکتر عادل آذر در دهلران، اظهار کرد: تالیفات فراوانی این استاد فرهیخته از خود به یادگار گذاشته است، آنانکه در حوزه علمی چهره هستند، همانند عادل آذر، تاثیر ارتحال آنها زیاد است.

وی در ادامه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و تصریح کرد: امام حسین (ع) جانش را برای نجات بشریت از جهالت فدا کرد و همه انسان ها تا آخرالزمان مدیون او هستند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: انسانی که همسو و در مسیر با خط امام حسین (ع) گام بر می‌دارد، عاقبت بخیر شده و شیعیان در اقصی نقاط عالم افتخار پیروی از این امام همان را دارند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: وقتی معیار امام حسین(ع) و سیره و منش ایشان شد، شیعه خودش را عزادار او می داند و خواستار خون خواهی آن حضرت می شود.

وی بیان کرد: امروز شیعه عزادار با یزیدیان زمان نیز در جدال است، چراکه این مبارزه بین حق و باطل است، انسانیکه در مسیر امام حسین (ع) قرار می گیرد، اشک او ارزشمند و باعث بخشش گناه است.

وی با اشاره به ضرورت ولایت مداری جامعه، خاطرنشان کرد: اگر افرادی به دلیل گرفتاری ها دست از ولایت بردارند، بدانند آنچه در کربلا اتفاق افتاد، تکرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرحوم دکتر «عادل آذر» در شامگاه هفتم مرداد ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی ریوی بدنبال جراحی دیسک کمر (دیسکوپاتی) در بیمارستان خاتم الانبیاء در گذشت.

مرحوم دکتر «عادل آذر» مشاور رئیس‌جمهور و نیز رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت سیزدهم، نماینده مجلس هفتم و رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس بوده‌ است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است