عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بزرگترین دستاورد عمر پربرکت دکتر آذر خدمت به محرومان بود

بزرگترین دستاورد عمر پربرکت دکتر آذر خدمت به محرومان بود

داود دانش جعفری روز پنجشنبه در آیین نخستین سالگرد درگذشت دکتر عادل آذر در دهلران با بیان شخصیت و مدارج علمی و مدیریت مرحوم دکتر آذر افزود: وی از محرومترین نقطه توانست به جایگاهی برسد که در علم، مدیریت و خدمت به مردم منشا خیر و برکت باشد.

وی به سوابق مرحوم آذر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: ایشان اقتصاددانی برجسته و صاحب تالیفات مهم و موثری در جامعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت به مسوولیت های مرحوم آذر و تالیف کتب در خصوص آمار اشاره کرد و گفت: امروز تالیفات ایشان در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، هشت بار استاد نمونه دانشگاه شد و رتبه اول دانشمندان پر تالیف جهان اسلام را کسب و ده‌ها هزار دانشجو تربیت کرد.

دانش جعفری به انقلابی بودن مرحوم آذر نیز پرداخت و اضافه کرد: دکتر آذر همیشه به جوانان توصیه می‌کرد در سال‌های اولیه زندگی علم و دانش را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آذر بهترین دستاورد زندگی خود را خدمت به مردم برای رفاه آنها می‌دانست، یادآور شد: وی معتقد بود اگر دولت‌ها به مناطق محروم برسند، منجر به توسعه معنویت و رشد انسان‌های موثر برای جامعه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مرحوم دکتر آذر مجموعه‌ای از علم، مدیریت و خادمی مردم را توامان در کارنامه خود داشت و در کنار وظایف خود به بیت‌المال توجه داشت و با نگاه عدالت خدمت می‌کرد.

رییس سابق سازمان امور مالیاتی نیز به عنوان سخنران دیگر این مراسم گفت: مرحوم آذر هیچگاه دچار افراط و تفریط نشد و این بواسطه مشی علمی و اعتدالی وی بود.

امیدعلی پارسا، مرحوم دکتر آذر را مدیری توانمند، دانا و پرانگیزه معرفی کرد و افزود: پروژه‌های بزرگی چون آزادراه پل زال یادگار ایشان است ضمن اینکه همیشه در فکر توسعه کشور، استان ایلام و شهرستان محروم دهلران بود.

وی تاکید کرد: مرحوم آذر ۱۵۰ مقاله علمی داشت که ۱۰۰ مورد از آنها بین المللی بود، نظام آماری کشور را مدرن سازی کرد.

فرزند مرحوم دکتر آذر هم در این مراسم از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و استانی و بویژه امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران و مردم شهرستان‌های حوزه جنوب و شهرستان مرزی دهلران بخاطر حضور در مراسم یکمین سالگرد درگذشت پدرش قدردانی کرد.

مرحوم دکتر «عادل آذر» در شامگاه هفتم مرداد ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی ریوی بدنبال جراحی دیسک کمر (دیسکوپاتی) در بیمارستان خاتم الانبیاء در گذشت.

مرحوم دکتر «عادل آذر» مشاور رییس‌جمهور و نیز رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت سیزدهم، نماینده مجلس هفتم و رییس پیشین دیوان محاسبات کشور، مرکز آمار ایران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است