فرماندار ویژه دهلران:

روند توسعه دهلران در دولت کار و کرامت سرعت یافته است

روند توسعه دهلران در دولت کار و کرامت سرعت یافته است

 

"لطیف صادقی" در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: جایگاه دهلران در حوزه های مختلف مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته و با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق از شهرستانهای مهم و استراتژیک کشور است.

وی به نقش مرز در توسعه شهرستان اشاره و افزود: مرزنشینان بخاطر مرزنشینی از مزایایی برخوردار هستند، با توجه به تلاش های دولت، پیگیری استاندار و مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و رایزنی با کنسولگری ها و همچنین استفاده از ظرفیت ریش سفیدان منطقه دشت عباس برای رایزنی و تحقق مرز چیلات استفاده و امیدواریم مجموعه رایزنی ها منجر به نتیجه شود، چون زیرساخت های چیلات فراهم است.

فرماندار ویژه دهلران یکی از دغدغه اصلی مردم شهرستان چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران ذکر کرد و گفت: آغاز عملیات قطعه سوم چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک بطول ۲۸ کیلومتر با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از اقدامات برجسته دولت سیزدهم در دهلران است ضمن اینکه قطعات دیگری از این مسیر نیز در دستور کار هستند و آغاز عملیات چهارخطه کردن محور دهلران به مهران با یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز در این دولت شروع شد.

وی یادآور شد: گرچه بعضی ها با ناامیدی با این موضوعات برخورد می کنند ولی چهار خطه کردن دهلران به اندیمشک و مهران در دستور کار است و تلاش استاندارمحترم، نماینده مجلس، پیگیری های امام جمعه دهلران جای قدردانی دارند چرا که امروز قطعه دیگیری از این مسیر از سپتون تا دشت عباس به پیمان رفته و ۱۷ کیلومتر دیگر در دست پیگیری است و مسئولان در حوزه راه ها بخوبی پیگیری می کنند ولی کار در راه ها زمان بر می باشد اما مجموعه پیگیری های مسئولان و مردم بحث چهار خطه کردن محورهای دهلران به اندیمشک و مهران را به مطالبه تبدیل کرد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به کلنگ زنی شروع عملیات اجرایی ۲ و نیم کیلومتر از جاده چمسرخ با ۹۵۰میلیارد ریال در دومین روز از هفته دولت، افزود: پروژه ای که به کما رفته بود امروز احیا شد و فعالیت اجرایی آن شروع شده است.

صادقی اظهار کرد: پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قبل از استقرار دولت سیزدهم پروژه پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسید که نشان دهنده کار جهادی در راستای تکمیل این مجموعه است اگر چه بدلیل عدم اعتبار وقفه ای در کار برخی پیمانکاران ایجاد شده ولی با توجه به همه پیگیری ها و مطرح کردن مشکلات آن در دولت، قرار است با تزریق اعتبار از بانک مرکزی تا پایان سال فعالیت آن از سر گرفته شود.

فرماندار ویژه دهلران افزود: پروژه ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران سال ۹۵ با هدف تامین خوراک پتروشیمی دهلران شروع بکار کرده است.

 

وی به یشرفت ۸۵ درصدی آن اشاره و گفت: ۴۵۰ میلیون دلار تاکنون برای این پروژه هزینه شده و کل اعتبار آن ۵۵۰میلیون دلار می باشد و اشتغالزایی پروژه سه هزار و ۵۶۸ نفر می باشد و محصولات تولیدی این پروژه در صورت بهره برداری شامل ۴۰۰تن گوگرد در روز،۸۵۰ تن میعانات گازی، ۴۵هزار بشکه سیتو پلاسم خوراک پتروشمی دهلران،۷۷میلیون فوت گاز شیرین خانگی،۲۰میلیون فوت گاز شیرین جهت توربین های نیروگاه صبا در دهلران است و تا پایان سال پروژه ان. جی. ال دهلران راه اندازی می شود.

صادقی آماده سازی زیرساخت های ۴۳هکتار زمین برای ساخت ۶۵۰واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن و ۵۰هکتار دیگر نیز برای این منظور در دهلران اشاره و افزود: در مجموع ۳هزار واحد مسکن ملی در دهلران بصورت ویلایی ساخته می شود واگذاری ۱۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کاید خورده در دهلران موجب کاهش قیمت زمین و اجاره ها در آینده خواهد شد.

فرماندار ویژه دهلران به معضلات آبگرم برای وسایل برقی مردم هم اشاره و افزود: به همت دولت سیزدهم هدایت چشمه های آبگرم با جدیدت و برنامه ریزی دنبال شد و در سفر استاندار محترم به شهرستان ۳۰۰میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه تزریق شد که امروز با پیشرفت ۸۰ درصد در حال اجراست و تا پایان سال قرار است بهره برداری شود.

صادقی، یکی از پروژه های بلاتکلیف دهلران را ایستگاه پمپاژ برتش برشمرد و گفت: در سفر استاندار محترم به دهلران ۳۰۰میلیارد ریال برای پروژه اختصاص یافت که بعد از ده سال عملیات آن از سرگرفته شد و قرار است تا پایان سال مورد استفاده بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی تعهد امسال اشتغال دهلران یک هزار و ۱۳۴ نفر ذکر کرد و افزود: تا کنون ۳۹درصد آن محقق شده است و البته با تزریق اعتبار و فعالیت برخی پروژه ها روند بکارگیری نیروهای بومی نیز تسریع می شود.

فرماندار ویژه دهلران ۲۰طرح آبرسانی به همت سپاه و آبفا در دهلران از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: آبرسانی به ۴ روستای بخش مرکزی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال انجام شد و در تعهد بعدی و تفاهم مشترک آبرسانی به ۳۰ روستای دهلران در دست اقدام می باشد.

صادقی اربعین را موجب وحدت و فصل خدمت به زوار امام حسین (ع) دانست و به سوابق مردم دهلران در خدمت به زوار اشاره و افزود: دهلرانی ها بعنوان پرتردد ترین محورهای مواصلاتی تردد زوار آماده خدمتگزاری هستند و مسئولان نیز در زمینه تامین زیرساخت ها و پشتیبانی از موکب ها پای کار هستند.

وی گفت: امسال این مبلغ شده ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین به شهرستان اختصاص یافت و سایت جدید اربعین طراحی و زیرساخت ها را فراهم کرده ایم.

صادقی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت ۷۴ پروژه در شهرستان دهلران کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این تعداد ۷۱ پروژه بهره برداری و ۳ پروژه کلنگ زنی میشود و در مجموع ۲ هزار و ۱۷۰میلیارد ریال برای آنها هزینه می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است