فرماندار ویژه دهلران

سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد ریالی برای کشتارگاه طیور دهلران

سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد ریالی برای کشتارگاه طیور دهلران

"لطیف صادقی" در نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه دام و طیور این شهرستان، اظهار کرد: با راه اندازی این کشتارگاه سالانه ۷ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه زمینی به مساحت ۲۳ هکتار برای این کشتارگاه پیش بینی شده و سرمایه گذار بومی بخش خصوصی مجوزهای اولیه را گرفته است، افزود: ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده و آورده سرمایه گذار هم ۲۰۰ میلیارد ریال است که در صورت بهره برداری ۷۰ نفر اشتغالزایی دارد.

صادقی تاکید کرد: شهرداری دهلران با هدف ارتقا و ساماندهی، کشتارگاه دام شهرستان را به بخش خصوصی توانمند واگذار نماید.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: شهرداری های میمه، موسیان و دشت عباس اقدام لازم نسبت به احداث مکان مناسب برای کشتار بهداشتی دام با همکاری بهداشت و دامپزشکی داشته باشند و شهرداری پهله در خصوص رفع نقص کشتارگاه قدام کند.

مدیر اداره دامپزشکی دهلران هم در این نشست، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ واحد مرغداری گوشتی فعال در شهرستان دهلران وجود دارد.

 

"روح الله کرمی" افزود: این تعداد مرغداری در سال توان تولید ۸ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان را دارند که می تواند در کشتارگاه طیور شهرستان انجام شود.

وی به آنفلونزای فوق حاد طیور یعنی بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: مراقبت های غیرفعال در طول سال انجام می شود و الان این بیماری در سطح شهرستان وجود ندارد و فقط بایستی بحث آمادگی در دستور کار دستگاه های مرتبط باشد.

مدیر دامپزشکی دهلران اظهار کرد: اگر تلفاتی در پرندگان وحشی باشد سریع نمونه گیری می شود، ضمن اینکه در این راستا مانور فرضی مقابله با این بیماری با حضور دستگاه های مرتبط در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و عدم تهیه گوشت طیور از مراکز غیر مجاز مد نظر اقشار مختلف مردم باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است