یادواره خلبان شهید چاغروند

یادواره خلبان شهید چاغروند با حضور مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی در دهلران

یادواره خلبان شهید چاغروند با حضور مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی در دهلران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این آیین، اظهار کرد: کنگره اربعین با عظمت و شکوه برگزار شد و لبخند رضایت را بر چهره مبارک رهبر معظم انقلاب نشاند، لذا بر خود لازم می‌دانم از همه‌ کسانی که تلاش کردند این اتفاق مبارک رخ دهد، تشکر کنم.

"سعید هژبری" با بیان اینکه اربعین همانند دفاع مقدس، محور وحدت تمام مردم و مسئولان استان شد، تصریح کرد: در اربعین همه پای کار آمدند و برای خدمت بدون منت به زوار تلاش کردند.

وی تصریح کرد: تردد زوار اربعین در مرز مهران ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته بود و نقش دهلران و مردم مهمان نواز این دیار در پذیرایی و خدمت به زوار، بسیار پر رنگ بود و همانند ایام دفاع مقدس حماسه آفریدند.

هژبری تاکید کرد: اعتبارات خوبی برای زیرساخت‌های شهرستان دهلران در نظر گرفته شده و پروژه‌های عمرانی ارزشمندی در این شهرستان در حال اجرا هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه شهدا چشم‌ و چراغ ملت هستند، افزود: شهدا همچون چراغ مطهر نور و روشنایی هستند و مسیر را به درستی برای ما روشن کرده‌اند تا به راه خطا نرویم.

وی گفت: شهید چاغروند در برابر ظلم و ستم ایستاد و ذلت را نپذیرفت و با عظمت به دیدار معبود شتافت تا نشان دهد الگوی او مکتب حسین(ع) است و با اینکه در اوج جوانی بود حاضر نشد به امام راحل توهین کند تا به ما بیاموزد همواره پیرو مکتب امام حسین(ع) باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: اقتدار و عزت امروز کشور، حاصل خون‌های بسیاری است که باید قدردان آنها باشیم و همواره در مسیر انقلاب، امام راحل و شهدا باشیم.

********جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان هم در این آیین با بیان اینکه یکی از رموز ماندگاری انقلاب شهدا هستند، گفت: شهدا درجات والایی را از معنویت کسب کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند و امروز را برای ما رقم زدند.

سردار "قدرت الله کریمیان" با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چاغروند، اظهار کرد: این شهید عزیز خود را فدای ولایت، نظام و ملت کرد، زیر بار ظلم نرفت و نمونه بارز التزام عملی به ولایت بود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا زنگارها را از دل ما پاک می کند و ما نیازمند این یادواره ها هستیم، ابراز کرد: نظام استکبار در زمین، هوا و دریا در بن بست قرار دارد و خواستند ما را منزوی کنند ولی به برکت خون شهدا در متن جهان هستیم و خودشان منزوی شدند و امروز شاهد پیشرفت های روزافزون ما هستند و خودشان در ناامنی هستند.

سردار کریمی اظهار کرد: امروز همه دشمنان ما به اقتدار و عظمت نظام الهی پی برده اند و نقشه های شوم اآنها خنثی شده و نظام ما در منطقه و بین الملل جایگاه خود را دارد و در همه عرصه ها شاهد توسعه و پیشرفت هستیم.

**********فرماندار ویژه دهلران نیز در این آیین با بیان اینکه حضور در محفل شهدا توفیقی بزرگ است، افزود: از مردم روستای جلیزی که در تفحص شهید و در اهدا این زمین برای جایگاه یادمان همکار کرده اند، تقدیر می شود.

لطیف صادقی" با اشاره به حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در این یادواره، تصریح کرد: امروز این عزیزان بحث چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران که از مطالبات مردم است را پیگیری می کنند.

وی تصریح کرد: ۳۰کیلومتر از این مسیر در اختیار قرارگاه خاتم است، ۲ قطعه دیگر در دست واگذاری بوده و ازدهلران به مهران در قالب چند قطعه راه سازی در حال انجام است و امیدواریم چهار خطه کردن مسیرهای مواصلاتی شهرستان محقق شود.

صادقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چاغروند، تصریح کرد: نقش هوانیروز در دفاع مقدس برجسته است و در این عزت و اقتدار نقش آفرین بود.

اجرای نمایش، شعر، سخنرانی، سرود و ادای احترام به تمثال مبارک شهدا از دیگر برنامه های یادواره شهید چاغرونددر دهلران بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است