معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام

عملیات اجرایی طرح چهارخطه کردن محور دهلران-اندیمشک تسریع یابد

عملیات اجرایی طرح چهارخطه کردن محور دهلران-اندیمشک تسریع یابد

 "سعید هژبری"  در بازدید از این پروژه و نشست با پیمانکاران و مشاوره این طرح، اظهار کرد: پیشرفت ابنیه در طرح چهارخطه کردن محور دهلران-اندیمشک چندان مناسب نیست و تسریع در عملیات اجرایی ابنیه مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: مردم به قرارگاه خاتم امید دارند و انتظار می رود که روند پروژه هایی که در اختیار این قرارگاه قرار دارد با قدرت فعال شده و تداوم داشته باشد و ماشین آلات را پای کار بیاورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: قرارگاه خاتم در دنیا به عنوان یک هلدینگ اجرایی مطرح است و لازم است که با تمام ظرفیت باید پای کار باشد، چون محور دهلران- اندیمشک از محورهای حادثه خیز استان بوده و باید ابنیه فنی در این محور با سرعت و اولویت اجرا شود.

هژبری، تسریع در پروژه و کیفیت اجرا را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار می رود که برای دهه فجر امسال هفت کیلومتر از این مسیر ۳۰ کیلومتری به بهره برداری برسد.

فرماندار ویژه دهلران هم بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: ۱۲ کیلومتر از مسیر ۳۰ کیلومتری دهلران به اندیمشک که در اختیار قرارگاه خاتم قرار دارد، آماده آسفالت و هفت کیلومتر آن با تکمیل ابنیه تا دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

"لطیف صادقی" تزریق به موقع اعتبارات را زمینه ساز تسریع در اجرای پروژه دانست و گفت: اصلاح اختلاف طراحی و مشخصات فنی پروژه موجب کندی در روند اجرای این طرح شد، البته تعداد ماشین آلات به کار گرفته شده نیز باید افزایش یابد و قرارگاه خاتم عقب ماندگی پروژه را جبران کند.

محور دهلران به اندیمشک با توجه به حجم تردد در این مسیر و همچنین عرض کم جاده، یکی از پرحادثه ترین مسیرهای استان ایلام به لحاظ تصادفات جاده ای به شمار می رود.

به گفته " علی روان" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، مسیر مهران به دهلران ۱۲۰ کیلومتر است و دارای سه نقطه حادثه خیز از جمله در نقطه "سنگر نادر" که برای رفع آن ۳۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و برای تعریض ابنیه دهلران به مهران نیز با ۲۶۰میلیارد ریال عملیاتی می شوند.

مسیر مهران- دهلران- اندیمشک مجموعاً ۲۴۰ کیلومتر است و ۲۱۵ کیلومتر آن در حوزه استان ایلام قرار داردکه برای چهارخطه کردن مسیر مهران-دهلران به طول ۱۲۰ کیلومتر قراردادی با قرارگاه خاتم منعقد شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است