معاون عمرانی استاندار ایلام:

سایت ۶۶ هکتاری نهضت ملی مسکن دهلران ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سایت ۶۶ هکتاری نهضت ملی مسکن دهلران ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 "سعید هژبری"  در شورای مسکن دهلران اظهار کرد: بزودی در این پروژه ۶۵۰ خانه ویلایی آماده بهره برداری خواهد بود.

وی همچنین درخصوص چهار خطه شدن محورهای مواصلاتی دهلران به اندیمشک و مهران، گفت: جاده ایلام به مهران تا پایان سال به اتمام می رسد ولی یکی از مسیرهای پرحادثه مسیر مهران به دهلران و اندیمشک است که ضرورت دارد امسال در تکمیل پروژه های مربوطه اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام به پیمان سپاری قطعه های مختلف این محور اشاره کرد و افزود: قطعه صفر تا ۱۲ کیلومتر دهلران به اندیمشک با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در روزهای آینده با ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده اولیه ، پیمان سپاری می شود.

وی با اشاره به بازدید خود از قطعه ۳۰ تا ۵۸ کیلومتر محور دهلران به اندیمشک که توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست، تصریح کرد: این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی روند کندی دارد و نیاز است با استفاده از اعتبارات ملی به منظور چهارخطه شدن برای اربعین سال آینده در اولویت قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران هم در این نشست، مهمترین دغدغه مردم منطقه را مربوط به زیرساخت ها دانست و گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط باید برای آنها چاره اندیشی و تصمیم گیری کنند.

"لطیف صادقی" افزود: هر ساله شاهد حوادث ناگواری در جاده های دهلران هستیم و با توجه به افزایش تردد زوار تکمیل زیرساخت های شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی موضوع انتقال آب، نهضت ملی مسکن و مسکن مهر و تکمیل راههای مواصلالتی را از دیگر دغدغه ها و خواست مردم دهلران برشمرد و بر سرعت عمل در تکمیل آنها تاکید کرد.

اسناد یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین مسکونی طایفه کایدخورده دهلران آماده واگذاری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه اسناد یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین مسکونی طایفه کایدخورده دهلران آماده واگذاری است، گفت: زمین کافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دهلران برای ساخت واحدهای ویلایی پیش بینی شده است.

" فرشاد دوستی" روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن دهلران، اظهار کرد: ۱۳۶۲ قطعه زمین مسکونی طایفه کایدخورده طی یک ماه گذشته تفکیک و سند تک برگ برای این زمین ها، صادر و آماده واگذاری به مردم است.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته اتفاقات خوبی جهت تفکیک و صدور سند تک برگ زمین های طایفه کایدخورده در قالب مسکن خودمالکی افتاده است، گفت: در راستای بند (ک) تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ ( زمین های تصرفی) کار ثبت نام و تشکیل پرونده برای ۳۵۰۰ نفر در کل استان برای صدور سند انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه از این تعداد، ۱۲۸۰ فقره در هیئت نمایندگی تایید و برای ۹۸۰ فقره قرارداد صادر شده است، گفت: طی یک ماه گذشته ۱۵۰۰ فقره سند تک برگ مربوط به این زمین های واگذاری صادر شده است.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث تبصره ۱۱ ماده واحده بودجه( بند ک ) بود که در این خصوص، زمین های تصرفی شناسایی و هم اکنون ۵۰۰ فقره سند تک برگ زمین های شناسایی شده در شهرستان دهلران آماده واگذاری به افراد است.

دوستی با اشاره به تمهیدات لازم برای اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان، یادآور شد: در دهلران برای فاز اول ۶۳۰ فقره، برای فاز دوم یک هزار واحد، برای فاز سوم نیز یک هزار واحد و در مجموع ۲/۵ برابر سهمیه (۱۱۵۳ واحد) در دهلران زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به مسیرهای مواصلاتی این شهرستان، ابراز کرد: از مهران تا دهلران ۱۲۰ کیلومتر و به سمت اندیمشک ۱۰۰ کیلومتر است که در حال حاضر چهار خطه کردن مسیر نصریان در مسیر مهران به دهلران، شامل ۴ کیلومتر با هزار و ۵۶۰میلیارد ریال اعتبار و با پیشرفت ۵۵ درصد در حال اجراست.

دوستی تصریح کرد: از سمت دهلران به اندیمشک ۱۲ کیلومتر با ۸۳ درصد پیشرفت و هزینه ۴۳۰ میلیارد ریال در مراحل پایانی قرار دارد و ۱۸ کیلومتر دیگر نیز آماده برگزاری مناقصه است، ضمن اینکه از سمت مهران به دهلران ۲۴۶۰ میلیارد ریال طرح برای چهار خطه کردن در دست اقدام است، ولی با اعتبارات عمرانی و استانی پروژه ها کند پیش می رود و نیاز است که در سفر آتی رئیس جمهور به استان، اعتبارات ویژه ای برای راه های استان مصوب شود.

رفع نقاط حادثه خیز جاده های شهرستان دهلران در دستور کار است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در این نشست، گفت: امسال ۴۰۰ کیلومتر با هفت هزار میلیارد ریال آسفالت در دهلران انجام می شود.

"علی روان" افزود: ۲ پروژه رفع نقاط حادثه خیز در منطقه نصریان با ۵۳۰ میلیارد ریال، تعریض ابنیه فنی به سمت مهران شامل ۲۷ کیلومتر با ۲۷۰میلیارد ریال، تقاطع غیر همسطح فرخ آباد با ۲۶۰ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شده است.

وی بیان کرد: روکش آسفالت مسیر "سپتون" به "دشت عباس" در این شهرستان با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت ۲۰ درصدی، روکش آسفالت در دیگر محورهای مواصلاتی دهلران با ۱۴۰میلیارد ریال و پیشرفت ۹۰ درصدی، حذف نقاط حادثه خیز پیچ های منطقه "سنگر نادر" به "بیشه دراز" بطول یک و نیم کیلومتر هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: ۸۵ هزار هکتار شبکه آبیاری در استان وجود دارد که ۷۰ هزار هکتار آن در دهلران است.

فاز اول انتقال آب چشمه های آبگرم دهلران ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

" صادق علیمرادی" ابراز کرد: از چهار سد استان مهمترین سد یعنی دویرج در دهلران قرار دارد و کار احداث سد میمه در این شهرستان نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده آبگیری خواهد شد.

وی در خصوص چشمه های آبگرم دهلران و هدایت آب های آن، گفت: فاز اول و خط انتقال این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت در دست اجراست و بیش از ۶ کیلومتر خط انتقال انجام و ۱۰ درصد که شامل شیرآلات و اتصالات باقی مانده است.

علیمرادی یادآور شد: تا کنون ۳۶۰میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۵۰میلیارد ریال دیگر نیاز است.

۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح نهضت آسفالت در روستاها در نظر گرفته شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام هم در این نشست با بیان اینکه بخش عمران روستایی، نهضت ملی مسکن، سایت نهضت ملی مسکن در شهرستان دهلران در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت در استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای قیر رایگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با مشارکت دهیاران آسفالت معابر پنج روستای دهلران انجام و ۲ روستای دیگر در دست اقدام است، گفت: در کل استان آسفالت معابر ۸۵ روستا در دستور کار بوده و ۵۸ روستا انجام شده است،.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام افزود: ۲۵۰ واحد در نهضت ملی مسکن در دهلران مربوط به این بنیاد است که ۱۳۰ واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده و مابقی در دست ساخت است.

 نشست شورای مسکن دهلران به ریاست " هژبری" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور فرماندار ویژه دهلران، مدیران کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان، مدیر عامل آب منطقه ایلام، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، معاون راهداری مدیر کل راهداری استان و قائم مقام آبفای استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

طایفه کایدخورده یکی از طوایف بزرگ شهرستان دهلران است که در ۳۴ سال پیش در خصوص مالکیت زمین هایی در شهر دهلران با دولت اختلاف داشتند که در اردیبهشت ماه سال جاری با مووافقت دولت ۱۳۶۲ قطعه زمین به مردم این طایفه موافقت کرد و مشکل مردم این طایفه پس از سال ها مرتفع شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در سفر به شهرستان مرزی دهلران ضمن شرکت در یادواره شهید خلبان" غلامرضا چاغروندی" از زیرساخت های جاده ای و طرح های در دست اقدام عمرانی این شهرستان و چشمه های آبگرم دهلران سرکشی کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است