گرامیداشت سالروز عملیات محرم

آئین گرامیداشت آزادسازی شهرهای دهلران و موسیان در عملیات غرور آفرین محرم در سالن دوهزار و ۵۰۰ نفری شهدای شرهانی با حضور میمهانان کشوری و استانی برگزار شد

آئین گرامیداشت آزادسازی شهرهای دهلران و موسیان در عملیات غرور آفرین محرم در سالن دوهزار و ۵۰۰ نفری شهدای شرهانی با حضور میمهانان کشوری و استانی برگزار شد

 

فرماندار ویژه دهلران در گرامیداشت عملیات محرم  و حماسه آزاد سازی شهرهای دهلران وموسیان از حضور میهمانان کشوری و استانی تقدیر کرد.

 دکتر صادقی از حضور اقشار مختلف مردم دهلران در آئین قدردانی کرد و با قرائت یک شعر دفاع مقدسی از رشادتهای رزمندگان و شهدای گرانقدر قدردانی کرد.

امام جمعه دهلران خواستار راه اندازی و ایجاد دبیرخانه دائمی عملیات محرم و ۱۰ آبان در این شهرستان شد و گفت: متولیان امر این روز را در تقویم کشور ثبت کنند.

امام جمعه دهلران در آیین گرامیداشت عملیات محرم و حماسه آزادسازی شهرهای دهلران و موسیان، اظهار کرد: دهلران مشهد شهیدان گمنام و سرزمین و قدمگاه شهدایی از سراسر کشور است که با خون خود از کیان اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام "سید محسن موسوی" افزود: عملیات محرم با "دهلران"، "موسیان" و "دشت عباس" گره خورده است، عملیات محرم را نمی توان در تقویم تاریخ دفاع مقدس جدا کرد و آزادسازی دهلران و موسیان در تاریخ ماندگار و یادگار رشادت های شهدای اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران محل عروج سبک بالان عاشق است، افزود: امروز باید گفت ای مردم مظلوم فلسطین و غزه، مردم دهلران شما را به خوبی درک می کنند چرا که روزی این مردم، زیر بمب های صدام صهیونیستی آواره و جنگ زده شدند و سختی های شما را درک می کنند.

امام جمعه دهلران از متولیان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس می خواهیم به یادمان های شهدای دهلران و راههای مواصلاتی آنها توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: می طلبد که عملیات محرم و ۱۰ آبان در تقویم کشور ثبت شود، همانگونه که نمی توان "دهلران"، "موسیان"و "دشت عباس" را از تاریخ دفاع مقدس جدا کرد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: دبیر خانه دائمی ۱۰ آبان و عملیات محرم در دهلران راه اندازی و راویان این عملیات بزرگ را برای دانش آموزان و نسل کنونی تحلیل و بیان کنند.

دهلران و مهران آبروی استان ایلام هستند

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز در این مراسم، با بیان اینکه دهلرانی های مایه افتخار ما هستند، اظهار کرد: دهلران و مهران آبروی استان ایلام هستند و نام و آوازه استان ایلام با شهیدانی است که در این سرزمین آسمانی شدند.

سردار "جمال شاکرمی" یادآور شد: در شرایطی سالگرد عملیات محرم را برگزار می کنیم که در این برهه از تاریخ، رزمندگانی در فلسطین توانستند در نوار غزه عملیاتی انجام دهند که باید ابعاد مختلف آن را تشریح کرد چرا که هیمنه رژیم اشغالگر قدس و حامیان جنایتکار آن را در هم شکست.

وی با بیان اینکه حماس از ۲۲ نقطه و سیستم اطلاعاتی دشمن عبور کرد، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، موجب ترس و وحشت نظام سلطه و استکبار جهانی شده است.

سردار شاکرمی با قدردانی از همه برگزار کنندگان این مراسم و مردم فهیم دهلران، خاطرنشان کرد: دهلران شاهد عملیات های مختلفی در دفاع مقدس بود و حماسه مردمان و رزمندگان دهلرانی و سایر رزمندگانی که از کشور در عملیاتهای آن حضور داشتند در تاریخ ماندگار است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه رزمندگان اسلام در عملیات محرم با حماسه‌ آفرینی استراتژی دشمن برهم زدند، گفت: به برکت خون شهدا، ایران امروز بیش از گذشته قدرتمند بوده و دنیا این را فهمیده است.

وی خاطرنشان کرد: دهلران سند افتخار دفاع مقدس بوده و مسئولان باید کمبودهای این شهرستان قهرمان را مورد توجه ویژه قرار دهند.

ایمان محوری رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی است

همچنین فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه ایمان محوری و استقامت در برابر ظلم و ستم امروز در غزه جواب داده است، گفت: ایمان و توکل به خدا رمز پیروزی در برابر ظلم و استکبار جهانی است.

سردار "فتح الله جعفری" در آیین گرامیداشت عملیات محرم و حماسه آزادسازی شهرهای دهلران و موسیان، اظهار کرد: در این عملیات ضربات مهلکی به دشمن بعثی وارد و وسعت زیادی از خاک کشور آزاد و تعداد زیادی اسیر وغنائم زیادی از دشمن گرفته شد.

وی ابراز کرد: دهلران سه بار توسط دشمن بعثی اشغال شد، اما ۲ اتفاق خوب افتاد یکی اینکه عراقی ها در شهر نماندند و دوم اینکه هر سرباز عراقی که به این شهر پا گذاشت، اسیر شد.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس افزود: عراق برای مقابله با رزمندگان اسلام، چهار موضوع را دنبال کرد یکی اینکه اطلاعات ما را مدام دنبال می کرد و از طرفی مقابله با بسیجی ها را با ایجاد مواضع دفاعی و مقابله با خاکریزها را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار کرد: بعد از فتح خرمشهر، عراق عقب نشینی کرده و در ارتفاعات مشرف به کشور قرار گرفت و از همه تجربیات خود برای مقابله و ضربه زدن به ما در جنگ تحمیلی استفاده کرد.

سردار جعفری با اشاره به حضور در عملیات های مختلف گفت: شهید "حسن باقری" فرمانده عملیات محرم بود و با جلساتی که گرفت توانست بخوبی عملیات محرم را اداره و دشمن را شکست دهد.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید" حسن باقری" در این منطقه در کنار رودخانه "دویرج" و در منطقه "فکه شمالی" شهید شد، گفت: وی یکی از نخبگان دفاع مقدس در عملیات های مختلف بود.

وی با اشاره به خیانت های بنی صدر، تصریح کرد: شهید "حسن باقری" به جای تکیه بر تجهیزات، ایمان محوری را دنبال و از کشتار نیروهای عراقی پرهیز و فرهنگ عاشورا را به‌کار گرفت و مردم را برای جنگ بسیج کرد و این از نبوغ این شهید عزیز بود.

سردار جعفری با بیان اینکه ایمان محوری شهید "حسن باقری" امروز در غزه جواب داده است، یادآور شد: ایمان به خدا موجب پیروزی در مقابل کفر، ظلم و استکبار جهانی است.

وی به طراحی عملیات محرم توسط شهید "باقری" اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از تیپ های زرهی مختلف برای عملیات محرم توانست حماسه ای را در عملیات محرم با رمز یا" زینب (س)" خلق کند که در مرحله اول حدود ۷۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد و ۱۳۵۰ اسیر عراقی در این عملیات به اسارت درآمدند.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به مرحله دوم عملیات محرم، افزود: در این مرحله ۱۵۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد و ۵۵۰ اسیر به اسارت گرفته شد.

سردار جعفری بیان کرد: در مرحله سوم عملیات اتفاق جالبی افتاد و سه فرمانده تیپ دشمن اسیر شد، روحیه دشمن درهم شکست و پیروزی بزرگی حاصل گردید و بسیاری از سربازان عراقی خودشان تسلیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات محرم همه مواضع دفاعی دشمن شکست و افتخاری بزرگ برای کشور حاصل شد.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس در پایان از همه برگزار کنندگان و حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه قدردانی کرد.

اجرای شعر و سرود و پخش کلیپ از دیگر برنامه ها بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است