پیش‌بینی بارش‌های سیل آسا در دهلران؛

ستاد بحران دهلران در حالت آماده‌باش قرار گرفت

ستاد بحران دهلران در حالت آماده‌باش قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران، لطیف صادقی شامگاه شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دهلران با اشاره به اهمیت این جلسه و ضرورت تاکید بر آمادگی اعضای ستاد، اظهار کرد: بارش ها از اواخر روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در این شهرستان ادامه دارد.

وی از دستگاه‌های خدمات رسان خواست پای کار باشند و اطلاع رسانی به مردم، کشاورزان، دامداران و عشایر که در معرض سیل هستند در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به پیش بینی ۳۰ تا ۷۰ میلی متر بارندگی در این مدت، تصریح کرد: شهرداران در خصوص لایروبی مسیل‌ها اقدام و بخشداران و شهرداران در شهرها ودهیاران در روستاها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به تکمیل نشدن فاضلاب شهر و بحث احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق شهر دهلران گفت: باید نقاط آسیب را شناسایی و اقدامات عاجل در این زمینه در دستور کار باشد.

رئیس ستاد بحران دهلران همچنین خواستار توجه ویژه امور آب شهرستان به سد دویرج و میزان ذخیره آن شد.

وی بر ضرورت بازدید میدانی اعضای ستاد بحران از سطح شهر دهلران در راستای رفع مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم هم تاکید کرد و به پیشرفت خوب فیزیکی سد میمه و تزریق اعتبار برای آن اشاره و گفت: این سد در شرایط فعلی هم در مهار سیلاب ها نقش موثری دارد.

احتمال خسارات گسترده در حوزه راه‌ها و عشایر وجود دارد

رئیس هواشناسی دهلران هم با اشاره به ناپایداری این سیستم بارشی و پتانسیل رعد و برق،ریزش تگرگ و مه گرفتگی، اظهار کرد: بر این اساس آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حجت فتحی به هشدار سطح نارنجی هواشناسی اشاره و افزود: احتمال خسارات گسترده در حوزه راه ها و عشایر بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به بیشترین فعالیت این بارش ها در شرق شهرستان، گفت: بعد از این بارش ها از روز چهارشنبه هفته جاری هوای شهرستان ۶ تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان به ریاست فرماندار ویژه دهلران و با حضور معاونین فرماندار و بخشداران و سایر اعضا برگزار شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است