جلسه بحران

فرماندار ویژه دهلران دومین جلسه ستاد بحران شهرستان بخاطرهشدار سطح قرمز هواشناسی تشکیل شد

فرماندار ویژه دهلران دومین جلسه ستاد بحران شهرستان بخاطرهشدار  سطح قرمز هواشناسی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران،لطیف صادقی  با اشاره به هشدارسطح قرمز شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان ایلام درخصوص تقویت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان به ویژه جنوب شرق از اوایل وقت فردا دوشنبه  تا اواخر سه‌شنبه هفته جاری افزود: بارش شدید باران و باد شدید،رگبار و رعد و برق و مه گرفتگی از پدیده های غالب هستند.

وی احتمال خسارات ناشی از این سطح هشدار را صد درصد دانست و افزود:در سطح نارنجی میزان بارش بین ۳۰ تا۷۰ میلیمتر بود که در سطح قرمز بالای ۱۰۰میلیمتر بارش پیش بینی می شود.

فرماندار ویژه دهلران عمده بارش ها و جهت غالب هشدار سطح قرمز را جنوب شرق و شرق شهرستان ذکر کرد و گفت:به جد توصیه می شود عشایر از سکونت در محل رودخانه و سیلاب ها خود داری کنند.

صادقی بر تشدید ضرورت اطلاع رسانی به مردم،کشاورزان،دامداران و عشایر در خصوص بارش ها تاکید کرد و گفت:شهرداران در خصوص لایروبی مسیل ها و راهداری در خصوص آمادگی اکیپ های راهداری و استقرار در محل های مورد نیاز  اقدامات لازم را انجام دهند و بخشداران،شهرداران و دهیاران نیز تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، خطر اصابت صاعقه، ریزش جاده ای و احتمال تخریب جاده ها و پل ها، شکستن سازه های سبک و شاخ برگ درختان گفت:تحکیم انوای سازه های سبک، خودداری عشایر از استقرار  در حریم مسیل ها و خشک رودها، خودداری از صعود به ارتفاعات،

خودداری از تردد غیر ضروری،  ممانعت از هر گونه عملیات کود دهی و سم پاشی در روزهای بارانی و در معرض وزش باد،محافظت از دام ها در هنگام وقوع رعدو برق و استقرار دام ها در مکان های سرپوشیده و امن،خودداری از چرای دام در  مناطق مرتفع  و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها،تنظیم ارتفاع کندو از سطح زمین، حفاظت از کندوها توسط پوشش‏های مناسب و جلوگیری از ورود باران به داخل کندو،خاموش کردن کلیه سیستم های هواده در هنگام وقوع رگبار و رعدو برق در استخرهای پرورش آبزیان از مهمترین توصیه ها هستند.

وی با اشاره به  تشکیل دومین جلسه  ستاد بحران شهرستان و ضرورت تاکیدات لازم به اعضا در قبال وظایف خود افزود:اعضای ستاد بحران و دستگاه های خدمات رسان باید در امادگی کامل باشد و با بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات در صورت نیاز خدمات رسانی لازم را انجام دهند.

فرماندار ویژه دهلران از شرکت های فعال منطقه هم خواست در صورت نیاز وسایل و امکانات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

وی گفت:برای ایمنی و اطمینان خاطر از افزایش حجم سیلاب از غروب امروز 28 آبان‌ماه رها سازی آب پشت سد دویرج  که از ارتفاعات آبدانان سرچشمه می گیرد به میزان ده متر مکعب بر ثانیه تا اطلاع ثانوی آغاز شده است

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران هم بر ضرورت همکاری مدیران شرکت ها که در جلسه حضور دارند تاکید کرد و گفت: هم افزایی اعضای ستاد بحران و امادگی انها برای مقابله با هرگونه شرایط بحرانی و استفاده از ظرفیت بسیج و هلال احمر و نیروی انتظامی و شهرداران نیز به جد در دستور کار می باشد.

در این نشست تعدادی از اعضای ستاد بحران شهرستان و مدیران شرکت ها و بخشداران و شهرداران نیز نظرات،پیشنهادات،راهکارها و میزان امادگی خود را  اعلام کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است