کاشت نهال

کاشت یک میلیون نهال در دهلران آغاز شد

کاشت یک میلیون نهال در دهلران آغاز شد

فرماندار دهلران در این آیین اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی، شهرستان مرزی دهلران نیز سهمی به خود اختصاص داده است.
"لطیف صادقی"، نهالکاری همگانی را فرهنگی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی دانست و افزود: با توجه به وسعت این شهرستان، درخت کاری و کاشت نهال در این‌ منطقه نیازمند توجه ویژه است.
وی بر ضرورت توجه ویژه به سهم این شهرستان از طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی حوزه کاری منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان،ایجاد و توسعه جنگل کاری و کاشت نهال از برنامه های خوبی است که در این سالها با برنامه ریزی دنبال می شود.
فرماندار ویژه دهلران اجرای طرح مردمی کاشت درخت را یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در حوزه جنگل کاری شهرستان انجام شده ولی با توجه به گستردگی شهرستان توجه بیشتر به تخصیص اعتبار برای توسعه جنگل کاری در شهرستان و جلوگیری بیابان زایی از ضروریات است که امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت مردم در این طرح شاهد تحول خوبی در توسعه درختکاری باشیم.
صادقی بیان‌ کرد: ما این طرح را در شهرستان با کاشت یک میلیون درخت آغاز و برنامه ریزی و توسعه این طرح تا کاشت ۲ میلیون درخت در دستور کار است.
وی یادآور شد: همه مردم و فعالان زیست محیطی تلاش و همت کنند تا این طرح که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور است محقق شود و ما هم در شهرستان در این طرح سهیم شویم.
امام جمعه دهلران هم در این آیین تصریح کرد: با توجه به گرمسیری بودن این شهرستان مرزی، باید کاشت نهال متناسب با آب و هوای آن مورد تاکید جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام "سید محسن موسوی" خاطرنشان کرد: بهترین فصل کاشت درخت در دهلران همین فصل است که امیدواریم مورد توجه متولیان قرار گیرد.
دهلران در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شهر ایلام و در جنوب شرقی این استان قرار گرفته‌است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است