فرماندار ویژه دهلران

۱۰ میلیارد ریال برای ساختمان اداری هواشناسی دهلران هزینه شده است

۱۰ میلیارد ریال برای ساختمان اداری هواشناسی دهلران هزینه شده است

 "لطیف صادقی" روز یکشنبه در بازدید از ساختمان جدید هواشناسی شهرستان دهلران، اظهار کرد: ساختمان کنونی اداری هواشناسی (سینوپتیک) دهلران در سال ۱۳۶۴ احداث شده که به علت فرسودگی، ریزش و ترک برداشتن به محیطی نا امن برای کارکنان تبدیل و در در زلزله سال ۹۳ زیر زمین این ساختمان ریزش شدید داشته است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته به علت ساخت و سازهای اطراف این ساختمان، استانداردهای لازم مربوطه از بین رفته است، گفت: بر این اساس احداث ساختمان جدید در ضلع شرقی و انتقال امکانات و تجهیزات هواشناسی به ضلع غربی به دور از موانع ساختمانی موضوعی بسیار ضروری بود.
فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در هواشناسی" سینوپتیک" تجهیزات نصب شده باید از موانع خارجی از فاصله مناسب برای گزارش گیری صحیح پارامترهای جوی اندازه گیری شده، برخوردار باشد، افزود: جایگاه هواشناسی باید حدود ۱۰۰ متر از منابع رطوبتی، لرزشی و حرارتی فاصله داشته باشد و بر این اساس ساخت ساختمان جدید هواشناسی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
 
صادقی با اشاره به اینکه کل اعتبار پیش بینی شده برای احداث ساختمان هواشناسی دهلران، ۳۰ میلیارد ریال است، گفت: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است که با تامین و تزریق اعتبار روند اجرایی پروژه سرعت داده می شود.
فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت تسریع در تکمیل این پروژه تاکید کرد و افزود: تلاش می شود اداره هواشناسی شهرستان از یک ساختمان اداری مناسب برخوردار شود.
وی با اشاره به اینکه دهلران بعنوان قطب کشاورزی استان محسوب می شود، اظهار کرد: بر این اساس ایستگاه باران سنجی در منطقه برتش دهلران راه اندازی شده است.
صادقی خاطرنشان کرد: همچنین احداث ایستگاه هواشناسی کشاورزی با اهداف خاص در شهر "دشت عباس" در برنامه اداره کل هواشناسی استان قرار دارد.
۱۸ ایستگاه باران سنجی در شهرستان مرزی دهلران فعال است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است