فرماندار ویژه دهلران

یک هزار و ۷۰۰ فقره سند مسکن روستایی در دهلران صادر شد

یک هزار و ۷۰۰ فقره سند مسکن روستایی در دهلران صادر شد

 فرماندار ویژه دهلران روز چهارشنبه در آئین واگذاری اسناد منازل روستایی در بخش مرکزی دهلران، اظهار کرد: در دولت سیزدهم موضوع صدور سند منازل روستایی که از مطالبات مردم روستاهای کشور بود در دستور کار متولیان امر قرار گرفت که شاهد اقدامات بسیار خوبی در این حوزه بوده ایم.
"لطیف صادقی" با بیان اینکه تاکنون سند مالکیت مسکن پنج روستای شهرستان دهلران صادر شده است، گفت: کار صدور سند منازل روستایی در ۲ روستای شهرستان هم در حال انجام است.
وی با قدردانی از تلاش های بنیاد مسکن، ثبت اسناد استان و مدیران شهرستانی در راستای توجه به سند دار کردن منازل روستایی این شهرستان، گفت: صدور اسناد منازل روستایی در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم روستاهای کشور بوده و در این خصوص عزم دولت جزم است.
صادقی بر ضرورت همکاری مردم و دولت در راستای توسعه خدمات تاکید کرد و افزود: امروز در دورترین روستاهای شهرستان شاهد ارتقا سطح خدمات، عمران و آبادانی روستاها هستیم.
 
فرماندار ویژه دهلران با اشاره به خدمات دولت به روستاها در راستای مهاجرت معکوس، افزود: در نهضت آبرسانی،عمران روستایی و مسکن روستایی در این دولت خدمات خوبی ارائه شده و در این زمینه جا برای کار زیاد است.
وی به سکونت مردم روستاهای مرزی شهرستان در زمان جنگ تحمیلی هم اشاره کرد و گفت: مردم روستاهای شهرستان و بویژه مردم بخش مرکزی شایسته بهترین خدمات هستند.
صادقی به خدمات نظام در عرصه های مختلف اشاره و گفت: باید همه ما در تبیین دستاوردهای نظام برای نسل جوان تلاش کنیم.
وی به اهمیت انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود اشاره و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در اسفندماه سال جاری در پیش داریم و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح از مهم‌ترین وظایف مسئولان اجرایی است.
احداث ۵۶۳ واحد مسکونی روستایی در دهلران
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: ۵۰۱ جلد سند روستایی در روستاهای "تم تم آب" و "حاضرمیل" بخش مرکزی دهلران صادر و تحویل مالکان منازل شده است.
"حبیب الله محبی" افزود: مزایای صدور سند، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان بهره گیری روستائیان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستاها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی و کاهش دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی است.
 
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای صدور سند برای سایر مناطق روستایی شهرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ هزار متر مربع آسفالت و ابنیه فنی در ۱۵ روستای دهلران با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال انجام شده است.
محبی به بازنگری طرح هادی پنج روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته احداث ۵۶۳ واحد مسکونی روستایی در شهرستان دهلران در دست اقدام بوده که ۴۷۷ واحد آنها تکمیل و در این زمینه ۷۸۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ١١۰میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه احداث ۲۱۵ واحد مسکن روستایی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴۸۰ میلیارد ریال در حوزه مسکن در سال جاری تسهیلات پرداخت شد.
محبی به آماده سازی نهضت ملی مسکن در سطح ۶۰ هکتار در شهرستان هم اشاره و گفت: ۴۷میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی شهرستان دهلران اختصاص یافته است.
حجت الاسلام " سید محسن موسوی" امام جمعه دهلران نیز از خدمات نظام در عرصه های مختلف و بویژه روستاها قدردانی کرد و گفت: صدور اسناد رسمی منازل مسکونی به مردم روستاها از خدمات ارزشمند نظام است و از دستگاه های متولی قدردانی می شود.
 
این آئین با حضور مدیران کل بنیاد مسکن، ثبت اسناد املاک، امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران، بخشدار مرکزی و مردم روستاهای "تم تم آب" و "حاضرمیل" بصورت نمادین در روستای "تم تم آب" برگزار شد.
در پایان ضمن واگذاری سند منازل روستایی به روستائیان از زحمات مدیران بنیاد مسکن و ثبت اسناد دهلران هم قدردانی شد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است