فرماندار ویژه دهلران

زیرساخت های دهلران نیازمند توجه ویژه است

زیرساخت های دهلران نیازمند توجه ویژه است

فرماندار ویژه دهلران  ابراز کرد: مردم دهلران با وجود اینکه در دوران دفاع مقدس با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاده و از جان و مال خود دریغ نکرده اند اما امروز دهلران از توسعه عقب مانده است.

"لطیف صادقی" با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به شهرستان دهلران، یادآور شد: زیرساخت های شهرستان دهلران نیازمند توجه و ارتقاء، تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی با بیان اینکه راه اندازی و تکمیل پتروشیمی دهلران از دغدغه های مردم و مسئولان این شهرستان است، گفت: در این خصوص نیز وزیر کشور پیگیری ها و رایزنی های مختلفی با وزرا انجام دادند که مشکلات آن رفع شود.

صادقی با اشاره به اینکه دهلران دومین شهرستان استان به لحاظ جمعیت و وسعت است، افزود: توجه به زیرساخت های دهلران که متعلق به دهه هفتاد است ضرورت دارد، اعتبار ویژه به شهرداری دهلران اختصاص یابد.

فرماندار ویژه دهلران میزان سرمایه گذاری در نفت و گاز این شهرستان را بی نظیر دانست و گفت: مردم عمران شهری و توسعه فضاهای سبز را مطالبه می کنند و گرمای بالای ۵۰ درجه ضرورت اماکن تفریحی در شهرستان را می طلبد.

وی به مشکلات چشمه آبگرم دهلران و آسیب های وارده به وسایل برقی، سرمایشی و گرمایشی مردم این شهرستان ناشی از گوگرد این چشمه ها اشاره کرد و گفت: هدایت چشمه های آبگرم با ۹۰ درصد پیشرفت به همت استاندار ایلام انجام شده و بایستی تکمیل شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی بازارچه مرزی دهلران، احداث بیمارستان دهلران، توسعه زیرساخت‌ها و راههای ارتباطی، موضوع پتروشیمی دهلران از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است.

امام جمعه شهرستان دهلران نیز، اظهار کرد: حضور وزیر کشور در جمع مردم شهرستان، نقطه عطفی در زمینه توسعه و تحول شهرستان است.

 

راه های شهرستان دهلران نیازمند تخصیص اعتبار است

حجت الاسلام "سید محسن موسوی"، با تاکید بر اینکه شهرستان دهلران از مهم ترین شهرستان های نفت خیر کشور است، ابراز کرد: مردم انتظار دارند وضعیت نابسامان راه های این شهرستان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات از این جاده های این شهرستان برای رسیدن به مهران تردد می کنند، افزود: از بابت درآمدهای نفت، آلایندگی های و ارزش افزوده صنایع نفت و گاز لازم است توجه ویژه ای به این شهرستان در حوزه های درمانی، بهداشتی و امکانات و تجهیزات درمانی قرار گیرد.

امام جمعه دهلران با تاکید بر توجه دولت به انتقال آب چشمه های آبگرم دهلران و توسعه و تجهیز بیمارستان این شهر، ابراز کرد: بکارگیری کارگران و پیمانکار بومی در طرح ها و صنایع نفت و گاز استان مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ظرفیت شهرستان دهلران در حوزه های نفت،گاز و مرز، ابراز کرد: بازارچه مرزی چیلات یکی از مهم ترین زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان دهلران است که مورد توجه دولت و کشور عراق قرار دارد.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های زیاد است اما هنوز حق مطلب نسبت به دهلران با توجه به ظرفیتهای آن ادا نشده و مشکلات حوزه اشتغال موجب مهاجرت، طلاق و آسیب های اجتماعی شده است.

"بهزاد علیزاده" با تاکید بر پیگیری حل مشکلات شهرستان دهلران در هیات دولت، ابراز کرد: مسیر تردد اندیمشک به دهلران یک مسیر حادثه خیز با تصادفات بسیار است، جاده چمسرخ نیازمند توجه ویژه است، البته از طریق ماده ۵۶ پیگیری های لازم انجام شده است که نیازمند تزریق اعتبار است.

وی با بیان اینکه موضوع راه آهن دهلران نیازمند توجه است تا عملیاتی شود، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران ۵۲ درصد پیشرفت دارد و اکنون مشکلاتی دارد که امیدواریم قبل از سال جدید این مشکلات برطرف و شاهد از سرگیری عملیات اجرایی آن و مشغول شدن جوانان بومی در این پروژه باشیم.

علیزاده به مشکلات ۲ بخش زرین آباد و سراب میمه و فاصله ۱۱۰ کیلومتری آنها با دهلران اشاره و گفت: تبدیل منطقه زرین آباد به شهرستان از دیگر مطالبات مردم منظقه است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است