معاون استاندار

۷۱ درصد جمعیت دام سبک دهلران علیه تب برفکی واکسینه شده است

۷۱ درصد جمعیت دام سبک دهلران علیه تب برفکی واکسینه شده است

 «لطیف صادقی»  در نشست کمیته پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در شهرستان دهلران، اظهار کرد: از ۳۵۰ هزار راس دام سبک شهرستان تا کنون ۲۵۰ هزار راس دام سبک در فاز اول علیه تب برفکی واکسینه شده و از اول دی ماه جاری روند واکسیناسیون ادامه پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ موردی از تب برفکی در شهرستان مشاهده نشده است، گفت: پیشگیری و اطلاع رسانی در این زمینه توسط دامپزشکی و دستگاه های عضو در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار دهلران بر ضرورت تشکیل تیم های میدانی با عضویت دستگاه های متولی از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی و امور عشایری ضمن توجیه عشایر، معاینات لازم را در جمعیت دام مد نظر داشته و پایش و مراقبت های لازم در این خصوص اعمال شود.
صادقی تاکید کرد: بخشداران در بخش ها موضوع را با جدیت پیگیری و اهمیت و عوارض بیماری را برای دهیاران و شوراها و دامداران بیان کنند و تیم های پایش و مراقبت در بخش ها هم تشکیل دهند.
مدیر دامپزشکی دهلران هم در این نشست با اشاره به ۱۲ هزار راس دام سنگین شهرستان، گفت: تا کنون ۹ هزار راس دام سنگین در شهرستان یعنی ۷۵درصد دام سنگین در فاز اول علیه این بیماری واکسینه شده است.
«روح اله کرمی» خاطرنشان کرد: از اول دی ماه جاری فاز دوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین شهرستان علیه این بیماری برای پوشش صد در صدی اجرا می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است