مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام

بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت های فعال دهلران ممنوع است

بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت های فعال دهلران ممنوع است

شکراله شیرخانی  در نشست کمیسیون کارگری دهلران اظهار داشت: بومی گزینی در شرکت های نفت و گاز منطقه مطالبه اجتماعی مردم و جوانان دهلرانی است .


وی افزود: دیگر اجازه بکارگیری نیروهای غیر بومی در شرکت های فعال منطقه را نمی دهیم و ساز و کار آن هم ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه است که تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی دارد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تاکید کرد: در صورتیکه شرکت ها این ماده قانونی را رعایت نکنند مصوبه کمیسیون کارگری را و به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارجاع می شوند.


شیرخانی با اشاره به اینکه برای شاغل شدن 2 ضابطه یعنی آزمون و دفاتر کاریابی ملاک است، یادآور شد: بر این اساس افراد ثبت نامی در این دفاتر با اولویت ثبت نام و تخصص باید در واحدهای کارگری مشغول شوند و ناظر این کار در استان اداره کل و در شهرستان ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی هستند.


وی اضافه کرد: امکان اخراج یا تعدیل هیچ نیرویی را نمی دهیم و تاکید می شود از شرکت های جایگزین نیروها بکارگیری شوند و در پتروشیمی دهلران هم باید این روش اعمال شود.


فرماندار دهلران نیز گفت: در سال رونق تولید بایستی تمام دغدغه ها این باشد که شرایط اشتغال در حالت فعلی را حفظ کنیم.


مجید عسگری رفع مسایل و مشکلات کارگری را در شرایط فعلی مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: بکارگیری نیروهای بومی باید در عمل لحاظ شود.


وی تاکید کرد: شرکت های فعال در منطقه باید بعنوان یک دانشگاه علمی و کاربردی در تربیت و تخصص نیروهای بومی نقش داشته باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است