مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام

62 هزار هکتار از اراضی دهلران به شبکه آبیاری نوین مجهز شد

62 هزار هکتار از اراضی دهلران به شبکه آبیاری نوین مجهز شد

اسماعیل گوهری دربازدید از ایستگاه پمپاژ برتش شهرستان دهلران گفت: این میزان تجهیز اراضی دهلران در مدت سه سال گذشته انجام شده و این امر موجب راندمان آبیاری و کارآیی مصرف آب در این مناطق و بهره وری آب از مزارع شده است.
وی افزود: اعتباری که در قالب طرح های احیای اراضی، طرح رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری در این مدت(سه سال) در دهلران هزینه شده افزون بر 9 هزار میلیارد ریال است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به پیشرفت 85 درصدی طرح های آب و خاک دهلران، یادآور شد: این اقدامات نقش مهمی در اشتغالزایی،جلوگیری از مهاجرت روستائیان، افزایش عملکرد محصول در واحد سطح و ارتقا اقتصادی منطقه دارد.
گوهری به طرح 870 هکتاری پهله پذچینه در بخش زرین آباد هم اشاره و افزود: برای این پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون 140 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اعتبار تکمیلی برای این طرح را 80 میلیارد ریال دیگر اعلام کرد.
فرماندار دهلران هم در جریان بازدید با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این پروژه گفت: تا کنون 170 میلیارد ریال برای ان هزینه شده است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به دو هزار هکتار اراضی ایثارگران تحت پوشش این ایستگاه افزود: برای تکمیل فاز اول پروژه که یکهزار هکتار از اراضی را تحت پوشش دارد 100 میلیارد ریال نیاز است.
وی به ظرفیت های آب و خاک و کشاورزی دهلران اشاره کرد . یادآور شد: دولت سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی و سامانه گرمسیری و سدهای میمه و دویرج این شهرستان داشته است که نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت و برداشت و اشتغال دارند.
موسوی اضافه کرد: دهلران در حوزه آب، خاک و کشاورزی جز پنج شهرستان برتر کشور است که در این راستا تلاش می شود در کمیته برنامه ریزی آینده اعتباراتی برای ایستگاه پمپاژ برتش اختصاص و مشکل برق آن نیز از طریق رایزنی ها با شرکت نفت دنبال می شود.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است