رئیس کتابخانه های عمومی دهلران

54 نشست کتابخوان در دهلران برگزار شد

54 نشست کتابخوان در دهلران برگزار شد

قدرت چراغی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری نشست کتابخوان در شش ماهه اول بصورت کتابخانه ای و در ششش ماهه دوم سال در مدارس دنبال می شود.
وی گفت:در این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش داریم تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب وکتابخوانی به اشتراک بگذاریم.
رئیس کتابخانه های عمومی دهلران افزود:در این نشست ها تعداد 324 عنوان کتاب با موضوعات مختلف توسط 324 نفر از نویسندگان و اعضای کتابخانه های عمومی معرفی و به اشتراک گذاشته شده است که این موضوع بیانگر عزم راسخ کتابداران و مسئولین این حوزه در جهت تقویت فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه است.
چراغی برگزاری جشنواره یاد یار مهربان وجشنواره رضوی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت ایام فرخنده ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) همزمان با سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام با برکت دهة کرامت در سه رده سنی کودک ، نوجوان و جوان و بزرگسال به دو شیوه مکتوب و اینترنتی در دو قالب فردی و خانوادگی برگزار شد.
وی برگزاری 18 دوره کلاس آمـوزشی مهـارت قصـه گویـی ویژه مادران و زنان خانه دار در کتابخانه سعدی و کانون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی دهلران و مدارس آموزش و پرورش را یادآور شد و افزود:برگزاری بیش 16 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چه در سطح شهرستان و چه بخش ها در سال جاری طبق تقویم و برنامه زمان بندی شده اجرا گردید که این هم نشان دهنده اهمیت این اداره به مشارکت بیشتر اعضای انجمن در برنامه های مربوط به کتاب و کتابخوانی می باشد.
رئیس کتابخانه های عمومی دهلران اجرای 240 برنامه بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و رف خوانی را از دیگر فعالیت ها در نه ماهه اول سال جاری دانست و افزود: رف ‌خوانی از مهم‌ترین ارکان مجموعه‌سازی در کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی است که در جریان رف‌خوانی، موجودی منابع در قفسه‌ها با منابع ثبت شده در نرم‌افزار تطبیق داده می‌شود و همزمان با انجام رف‌خوانی،خروج منابع نامناسب و بدون مخاطب،وجین کتاب‌های فرسوده، تکراری و ویرایش‌های قدیمی در کتابخانه‌ها شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.
وی همچنین اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به مناسبت های مختلف ،هماهنگی با شاعران بومی و محلی در خصوص سرودن شعر با موضوع کتاب و کتابخوانی،شناسایی اولین عضو هر کتابخانه ، قدیمی ترین کتاب فروشی و برگزاری نمایشگاهی از کارهای هنری و نقاشی و کاردستی کودکان در باب کتاب و کتابخوانی را از دیگر فعالیت های کتابخانه های عمومی این شهرستان در سال جاری برشمرد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است