معاون عمرانی استاندار

5 استان در بحث زیرساخت های اربعین بعنوان استان های معین هستند

5 استان در بحث زیرساخت های اربعین بعنوان استان های معین هستند

احمدکرمی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد اربعین دهلران  به پنج استان معین در حوزه زیرساختی و 19 استان معین در حوزه موکب ها وپذیرایی از زائران برای استان اشاره و گفت:همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان پای کار هستند و از قبل تقسیم وظایف نیز انجام گرفته و در زمینه پذیرایی و اسکان اضطراری و سایر موضوعات اربعین مشکلی نداریم.

وی با اشاره به 5 شهرستان در محل تردد زائرین اربعین گفت:امسال با توجه به حذف ویزا لذا پیش بینی می شود بیش از 60درصد تردد زائران از مرز مهران انجام شود.

معاون استاندار ایلام  به تردد 529 هزار زائر از مرز مهران در 20 روز ماه محرم امسال اشاره و افزود:این میزان در مقایسه با مشابه سال گذشته یعنی تردد 181 هزار زائر از رشد 1912 درصدی برخوردار است.

کرمی به خروج 220هزار زائر ایرانی در این مدت گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 5 برابر شده است.

وی  به تدابیر لازم برای استقرار موکب ها و اسکان اضطراری در مهران و سایر شهرستان ها اشاره و افزود:برنامه ریزی برای استقرار 31 موکب دائمی در استان برای پذیرایی از زائرین در دستور کار است و برای شهرستان دهلران نیز نقاطی پیش بینی شده و در سال های آینده عملیاتی خواهند شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام  به تصویب شدن مرز چیلات بعنوان گذر رسمی و تجاری اشاره و گفت:بخش عمده ای از زیرساخت های این مرز فراهم شده و آمادگی وجود دارد و بی شک چیلات بعنوان مرزی رسمی راه اندازی خواهد شد و دهلران از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره  به سفر وزیر راه به استان و بازدید از مسیر دهلران به اندیمشک و مهران گفت:احداث باند دوم این مسیر در دستور کار است و عملیاتی می شود و وزیر دستور حذف نقاط حادثه خیز نصریان نیز داده و اجرایی می شود.

معاون استاندار ایلام به جاده چمسرخ هم اشاهر و افزود: 10 کیلومتر از این مسیر در مرحله قیرپاشی است و به زودی آسفالت می شود و پیگیری برای اجرای سایر فازهای عملیاتی ان در حال انجام است.

کرمی به اعتبارات سیل در استان اشاره و گفت: در این زمینه 185 میلیارد ریال به شهرداری ها،راه و شبکه های آبیاری و زهکشی در این شهرستان اختصاص یافت.

وی گفت: در بحث اربعین نیز 3میلیارد ریال به شهرداری دهلران و موسیان برای زیرساخت ها اختصاص یافت.

فرماندار دهلران هم با اشاره به اینکه دهلران یکی از گلوگاه های تردد زائرین عتبات عالیات می باشد گفت:توجه به زیرساخت های شهرستان ورفع نیازمندیها وبرنامه ریزی برای استقبال از زائرین در دستور کار همه متولیان و مسئولان باشد.

مجید عسگری بر ضرورت توجه ویژه به محورهای مواصلاتی و بویژه ۲۴۰ کیلومتر مسیر دهلران به مهران و اندیمشک تاکیدکرد و افزود:نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار دهنده در مسیرها،لکه گیری جاده ها،حل مشکلات کمربندی دهلران و حذف نقاط حادثه خیز از ضرورتهاست.

وی برپایی موکب ها و استفاده از استان های معین  و نظارت بر پخت و پزها را یادآور شد و گفت:استقرار پلیس راه، اورژانس جاده ای و پایگاه های هلال احمر در دستور کار قرار گیرد.

عسگری بر تدابیر لازم برای اسکان اضطراری تاکید کرد و گفت:تخصیص قیر یارانه ای به شهرداری ها و اعتباراتی برای اربعین و ممنوعیت پارک در خیابان اصلی شهر دهلران در زمان اوج  تردد زائران  اربعین از دیگر موضوعات هستند.

فرماندار دهلران بر ضرورت ادامه رایزنی ها برای استفاده از مرز چیلات برای اربعین تاکید کرد و گفت: رایزنی ها با طرف عراقی در این زمینه همچنان ادامه دارد اگر چه ما در این زمینه مشکلی نداریم.

دبیر کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان هم گفت:امسال در شهرستان دهلران 25 موکب برای اربعین مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

علی چراغی از 19 استان معین برای کمیته مشارکت های مردمی استان خبرداد و افزود: از پنجم تا 15 مهرماه موکب ها مستقر و از هفدهم مهرماه تا دوم آبان ماه جاری موکب ها  آماده خدمت به زائران هستند.

معاون راهداری استان هم گفت:در مسیر برگشت زائران با توجه به پیش بینی حجم بازگت سه ترمینال همدان ،اندیمشک و کرمانشاه بعنوان پشتیبان پایانه مرزی مهران پیش بینی شده و با توجه به ترمینال اندیمشک لذا 25 درصد حمل و نقل عمومی از دهلران خواهد بود.

محمد رضایی از خط کشی 180کیلومتر در مسیر دهلران به مهران و اندیمشک خبرداد و گفت:برای نصب تابلوها در این مسیر نیز بالغ بر 15میلیارد ریال هزینه شد ضمن اینکه 3هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی دهلران استفاده شد.

معاون هلال احمر استان هم گفت:28 پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان برای خدمات دهی به زائرین پیش بینی شده که از این تعداد 12 پایگاه ثابت و مابقی موقت هستند.

جواد بیگ محمدی گفت: در مسیر دهلران به مهران و اندیمشک چهار پایگاه فعال هستند و برای اولین بار تیم های واکنش سریع در دهلران راه اندازی می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است