فرماندار:

رعایت پروتکل‌های در دهلران به ۳۰ دبهداشتی رصد کاهش یافت

رعایت پروتکل‌های در دهلران به ۳۰ دبهداشتی رصد کاهش یافت

مجید عسگری  در نشست ستاد مبارزه با کرونای دهلران افزود: این در حالیست که در ابتدای شیوع کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹۰ درصد و مشارکت مردم در قرنطینه خانگی بیش از ۸۰ درصد بود و نتیجه آن منجر به کاهش تعداد مبتلایان کرونا شد.

وی تاکید کرد: رواج این باور غلط که فصل گرما موجب کاهش دامنه همه‌گیری کرونا می‌شود باعث شد مردم کمتر احساس مسوولیت کرده و پروتکل‌ها را رعایت نکنند به همین دلیل آمار کرونا در شهرستان افزایش ‌یافت.

وی یادآور شد: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه به کاهش آمار کرونا در شهرستان کمک کنند.

فرماندار دهلران گفت: در حال حاضر با توجه به امکانات و کیت‌های تشخیص موجد، مبتلایان سریع شناسایی می‌شوند و نیاز است افراد مبتلا از تردد در بین مردم خود داری کنند تا زمینه افزایش مبتلایان فراهم نشود.

عسگری با اشاره به برگزاری آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آینده نزدیک افزود: در این زمینه باید همه دستگاه‌ها به برگزار کنندگان کنکور سراسری در شهرستان کمک کنند و با احساس مسوولیت پای کار باشند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های فعال منطقه تاکید کرد و افزود: کاهش تردد نیروهای این شرکت‌ها و جلوگیری از تردد روزانه برخی نیروهای این شرکت‌ها به استان خوزستان از دیگر موضوعاتی است که باید به جد دنبال و رعایت شود.

وی تاکید کرد: نیروهای ادارات شهرستان نیز حتما باید با ماسک در محل کار حضور یافته و میز خدمت را بیشتر فعال کنند همچنین ارائه خدمات به ارباب رجوع منوط به زدن ماسک توسط آنهاست.

وی بر ضرورت توجه به بازار تاکید کرد و گفت: کسانی که در سامانه سلامت ثبت‌نام و کد مربوطه را دریافت کرده‌اند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نظارت و کنترل بازار باید روزانه رصد شود.

عسگری گفت: با توجه به مراجعه مردم به نانوایی‌ها نیاز است رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها با حساسیت و دقت بیشتر دنبال شود.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام و در در همسایگی استان خوزستان قرار دارد و روند ابتلا به کرونا در این شهرستان افزایشی است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است