فرماندار دهلران

تغییر سن و جنسیت در مصرف مواد مخدر از تهدیدات جدی است

تغییر سن و جنسیت در مصرف مواد مخدر از تهدیدات جدی است

مجیدعسگری در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران  با اشاره به اینکه در همجواری ما کشور افغانستان بعنوان قطب تولید مواد مخدر قرار دارد وکشور ما در خط ترانزیت شرق به غرب قرار دارد گفت:سرریز مواد مخدر در کشور ما بصورت چشمگیری تبعات خود را برجای می گذارد.

وی افزود: کشور ما به تنهایی هزینه های مبارزه با مواد مخدر را تحمل می کند و گواه این حقیقت هم 12 هزار جانباز و شهید مبارزه با مواد مخدر می باشد.

وی با اشاره به سودآوری مواد مخدر گفت: به این خاطر تولیدکنندگان مواد مخدر سعی می کنند به روز باشند و از مواد سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی روی آورده اند و این کار را با هدف تجارت و سودآوری بیشتر و حمل و نقل و مصرف آسان دنبال می کنند.

وی تغییر سن و جنسیت در مصرف مواد مخدر را از تهدیدات جامعه جهانی و کشور برشمرد و افزود: امروز سن مواد مخدر به 14 سال واستعمال توسط زنان نیز مضاف برآن شده است.

وی افزود: با گرفتار شدن زن بعنوان ستون خانواده در دام مواد مخدر کانون خانواده از هم پاشیده و فرزندان نیز گرفتار می شوند و نیاز است در کشور ما با توجه به ساختارهای مذهبی و فرهنگی بیشتر به این موضوع توجه کنیم.

وی ماندگاری بر ترک را در بهترین شرایط 20 درصد ذکر کرد و گفت:بنابراین نیاز است بیشترین توان خود را در موضوع پیشگیری و مقابله بکار گیریم.

وی افزود:آموزش و آگاهی بخشی صحیح به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید به جد و با احساس مسئولیت دنبال کنیم و این مهم را در بین فرزندان و دانش آموزان جهت کاهش آسیب های مواد مخدر با سرعت پیگیری و عملیاتی کنیم.

وی به کارهای خوب و هماهنگ اطلاعاتی در سال گذشته و ضربه به فروشندگان مواد مخدر در شهرستان اشاره و گفت:باید در موضوع مبارزه نیز با کار مشترک تیم های مربوطه این روند در سال جاری نیز دنبال شود و جمع آوری خرده فروشان نیز در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه  هفته مبارزه با مواد مخدر یادآور این مطلب است که خطر مواد مخدر جدی و از آسیب آن در امان نیستیم، گفت: برنامه هایی برای این هفته تدوین شود تا در صورت امکان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در صورت فراهم بودن شرایط آنها را عملیاتی کنیم

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است