مدیر کل کتابخانه های عمومی استان

هشت هزار و 400نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت نام کرده اند

هشت هزار و 400نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت نام کرده اند

سمیه حیدری در دیدار با فرماندار دهلران گفت:دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی  برگزار می‌شود.

وی افزود:این جشنواره با مضامین حضرت امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها، حضرت شاهچراغ علیه السلام، حضرت امام هادي علیه السلام  موضوع ویژه دهمین دوره و در قالب های مسابقه نقاشی (کودک و نوجوان)؛ پویش کتابخوان مجازی (کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال)؛ فعالیت گروهی شامل نمایش نامه خوانی، اجرای نمایش و روزنامه کتاب (کودک و نوجوان)؛ داستان نویسی (جوان و بزرگسال)؛ چهار گزینه ای (نوجوان و بزرگسال) می باشد.

مدیر گل کتابخانه های عموی استان با بیان اینکه مهلت شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده است،افزود: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در بخش الکترونیک و دریافت فایل کتاب ها به سایت www.samakpl.ir  یا  www.razavi.iranpl.ir  مراجعه و همچنین به منظور دریافت امانی کتاب‌های جشنواره در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان حضور یابند.

حیدری بر رشد سرانه مطالعه تاکید و گفت:رسانه وفضای مجازی و آموزش و پروش و مهدهای کودک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در این زمینه دارند.

فرماندار دهلران در این دیدار با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه گفت:توسعه کتابخانه ها و زیرساخت ها از دیگر موضوعات است که نیازمند توجه هستند.

مجید عسگری گفت: در این شهرستان مرزی تا کنون 350نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که تلاش می شود تا پایان مهلت ثبت نام این آمار افزایش پیدا کند.

وی خواستار پرداخت نیم درصد شهراری ها به کتابخانه ها شد و گفت: نیاز است مشکلات کتابخانه عمومی دشت عباس مرتفع شود تا در هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری از این کتابخانه باشیم.

 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است