رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران

هشت کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در دهلران فعال است

هشت کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در دهلران فعال است

مجتبی عنبری اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

وی افزود: شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز فعالیت دارند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: در سال جاری با وجود محدودیت های موجود بدلیل شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد ۲۷۰ نفر آموزش های مهارتی را دربخش های مختلف از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران دریافت کردند.

عنبری افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دهلران در سال ۱۳۹۸ آموزش های خود را به تعداد یکهزار و ۱۰۰نفر در قالب ۲۱۰هزار نفر ساعت و در بیش از ۶۰ حرفه آموزشی متنوع ارائه کرده است.

وی یادآور شد: جامعه هدف آموزش های مهارتی گسترده هستند که از جمله آنها می توان به کارجویان شهری و روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان و متقاضیان بیمه بیکاری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ تمرکز آموزشی مرکز اغلب بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح بوده است و ۶۰۰ نفر کارجوی شهری و روستایی، ۱۹۰ نفر سرباز و ۸۰ نفر دانش آموز کار و دانش آموزشهای مهارتی را تحت نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران کسب کردند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران ادامه داد: مرکز دهلران تعداد ۱۸ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش های مهارتی در بخش خصوصی هستند که در این حوزه ۵۰ نفر به عنوان موسس، مربی و مدیر آموزشگاه بصورت مستقیم فعالیت می کنند.

وی افزود: آموزش های ارئه شده توسط آموزشگاه های آزاد بیشتر در رشته های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی هستند.

عنبری اظهار داشت: سال گذشته  در راستای آموزش نیروهای بومی جهت بکارگیری در صنایع نفت و پتروسیمی شهرستان دهلران، قرارد آموزشی جهت آموزش ۱۰۰ نفر از جوانان بومی شهرستان دهلران منعقد شد که در فاز اول تعداد ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه های فولادی و برقکار صنعتی آموزشهای مهارتی را در مرکز دهلران کسب کردند.

وی تاکید کرد: آزمون عملی پایان دوره این کارآموزان با حضور ناظر و نمایند شرکت برگزار شد و مورد تایید قرار گرفت و پس از آن کارآموزان مذکور برای طی فرایند جذب و بکارگیری به شرکت NGL۳۱۰۰ معرفی شدند.

سی ام تیرماه لغایت ششم مرداد ماه ، هفته ملی مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است