فرماندار

اختلال در فعالیت کارخانه سیمان دهلران بدلیل عدم بازپرداخت تسهیلات

اختلال در فعالیت کارخانه سیمان دهلران بدلیل عدم بازپرداخت تسهیلات

مجید عسگری  افزود: کارخانه سیمان دهلران با هدف اشتغالزایی از وجوه اداره شده بانک ملت و اعتبارات صندوق ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده است.

وی عمده مشکلات این کارخانه که موجب رکود فعالیت آن شده است را عدم بازپرداخت تسهیلات توسط سرمایه گذار ذکر کرد و اظهار داشت: مشکلات کارگری نیز بر این موضوع مضاعف شده است.

فرماندار دهلران به جلسات، نشست ها و پیگیری های مختلف در خصوص کارخانه سیمان توسط مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستانی در استان و مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: برای این پروژه بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال و ۳۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی پرداخت شده که دغدغه همه مسئولان راه اندازی چرخ تولید و رونق اشتغال در آن است و تا کنون نیز به جد مسئولان و متولیان این موضوع را پیگیری کرده اند.

عسگری تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و مسئولان استانی و شهرستانی بارها در جلسات مختلف با حضور سرمایه گذارو در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رفع موانع تولید تلاش خود را برای راه اندازی و رونق پروژه انجام داده و از تمام ظرفیت های قانونی و راهکارها برای فعالیت و رونق پروژه استفاده کرده اند.

وی یادآور شد: با توجه به ورود بانک عامل و توقیف کارخانه و همچنین قیمت گذاری کارشناسی آن، سرمایه گذار باید فعالیت خود برای استفاده از ظرفیت های قانونی موجود را دو چندان کند و هیات مدیره بانک عامل نیز در زمینه صدور مجوز لازم به منظور گشایش در گره تسهیلات معوق همکاری کند.

فرماندار دهلران از سرمایه گذار کارخانه سیمان دهلران خواست: با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها، همت مسئولان برای رفع موانع و از طرفی مجوزهای دستگاه ها که برای فعالیت این کارخانه صادر شده است برای رفع موانع و وارد مدار تولید شدن کارخانه تلاش کند و در این زمینه پیگیر مسایل و موضوعات این کارخانه باشد.

کارخانه سیمان دهلران  در سال ۱۳۸۴ با ظرفیت سه هزار ۳۰۰ تن در روز کلنگ زنی شد و اکنون با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است