جشن انقلاب

روستای ذوالفقار بخش موسیان میزبان جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود

روستای ذوالفقار بخش موسیان میزبان جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود

این روزها همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم در جای جای استان ایلام در شهرها و روستاها مشغول برگزاری جشن های انقلاب هستند.

امروز مردم روستای ذالفقار به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن انقلاب برپا کردندو مسئولان شهرستان دهلران را برای حضور در این جشن دعوت کردند.

شیوخ و اعراب منطقه نیز با لباس محلی و اجرای شعر و سرود شادمانی خود در چهلمین سالگرد انقلاب نشان دادند و با حضور خود نشان دادند که حامی انقلاب و ارزشها هستند و در ایام الله دهه فجر همگام با سایر مردم شهرستان مرزی دهلران از پیروزی انقلاب مسرور و خوشحال هستند.

امام جمعه دهلران در جشن بزرگ پیروزی انقلاب در جمع مردم روستاهای دشت عباس به میزبانی روستای ذوالفقار  با تبریک دهه فجر گفت:خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی علی رغم توطئه ها و فتنه های دشمنان چهلمین سالگردش را جشن می گیرد.

سید محسن موسوی به دستاوردهای نظام هم اشاره و افزود:مردم در همه حوزه ها امروز ثمره انقلاب و نظام را می بینند و امروز بستر برای زائران به عتبات عالیات فراهم است و انقلاب از کشورهای وابسته به مقاومت محافظت و اسلام تا قلب آمریکا و اروپا صادر شد.

وی با اشاره به ظرفیت های دشت عباس برلزوم ارتقا ان به بخش و ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه تاکید کرد.

فرماندار دهلران هم با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و جشن های این ایام گفت:سال های قبل از انقلاب در اذهان بزرگان سال های سختی بوده است و مقایسه انقلاب با قبل از انقلاب جفا در حق انقلاب است چون سطح خدمات و اقدامات انجام شده در دوران انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

مجید عسگری با اشاره به جنگ جهانی اول و تحولات بعد از ان افزود:بعد از جنگ جهانی اول استعمار با حکومت های دست نشانده در همه بلاد بدنبال منافع خود بود و هر حکومت بدست یک عامل خود سپردند و درایران نیز سلسله پهلوی این ماموریت برعهده داشت.

وی متحد الشکل کردن لباس و کشف حجاب را یکی از دستاوردهای پهلوی ذکر کرد و گفت:در اواخر دهه ۴۰ و ۵۰ ثروت عظیمی به واسطه نفت وارد ایران شد که معلوم نبود کجا هزینه شد ودر اخرین سال های پهلوی بحرین از ایران جدا شد و ارتش پهلوی در ۴۰ کشور جنبش های آزادیخواه را سرکوب کرد و این استفاده این ارتش بود.

فرماندار دهلران گفت:امروز تفکر و جریان جمهوری اسلامی که در جهان جاری و ساری است موجب شده که امریکا و نامزدهای انتخاباتش همیشه نام ایران را ذکر کنند و جنگ تحمیلی و راه اندازی جریان های جدایی طلب در اوایل انقلاب و تحریم ها که هنوز ادامه دارد برای مهار این تفکر است.

عسگری با اشاره به اینکه در فضاهای مجازی عده ای دانسته دنبال تبرئه رژیم پهلوی هستند گفت:همه می دانند که امریکا امروز از یک طرف ما را تحریم و از طرف دیگر در فضاهای مجازی خود را دوستدارمردم معرفی می کند که اینها با هم منافات دارند و مردم این را بخوبی می فهمند.

وی همدلی و انسجام را از برکات نظام و خوار چشم دشمنان دانست و افزود:امروز در جنگ اقتصادی هر کسی بابد در سنگر خود خوب دفاع کند تا دشمن را نیز دراین صحنه به زانو در آوریم.

فرماندار دهلران گفت:مسئله امروز ما زیرساخت ها نیست بلکه توسعه و پیشرفت و توسعه پایدار و منابع انسانی است و تلاش خواهیم کرد با همراهی همه مردم آهنگ توسعه را سرعت بخشیم.

فرمانده سپاه با تبریک دهه فجر گفت:افتخار می کنیم که در کشوری هستیم که آکنده از عطر شهداست و امروز با اقتدار در منطقه و جهان سربلند به مسیر پر افتخار خود ادامه می دهیم.

سرهنگ علی آبدونی گفت:عزت ماخون شهدا و مردم هستند که در همه مراسمات پشتیبان نظام و انقلاب و ارزشها و ولایت هستند.

بخشدار موسیان هم به خدمات و اقدامات دولت در بخش موسیان گفت:خدمات نظام و دولت در این بخش در حوزه های مختلف اصلا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

ایرج جامخانه افزود:در حوزه کشاورزی و آب و خاک و نفت و گاز اقدامات مثمر ثمر و تاثیر گذاری در بخش انجام و در دست انجام است که آینده روشن این بخش را نمایان می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران هم با اشاره به کشاورزی دیم در منطقه قبل از انقلاب و در معیشت خانوار گفت:انروز ۵۰ هزار هکتار اراضی ابی داریم که با بهره برداری از پروژه های در دست اقدام این سطح زیر کشت به ۷۰ هزار هکتار می رسد.

عباس احمدی به انقلاب انجام شده در حوزه کشاورزی شهرستان اشاره و افزود: سالانه ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید می شود و تنوع کشت نیز در شهرستان وجود دارد.

اجرای سرود و شعر و اسب سورای از دیگر برنامه های جشن انقلاب در بخش موسیان بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است