فرماندار دهلران

تخصیص بموقع اعتبارات صندوق توسعه ملی مشکل گشای پروژه های نفت و گاز است

تخصیص بموقع اعتبارات صندوق توسعه ملی مشکل گشای پروژه های نفت و گاز است

فرماندار دهلران  در نشست کمیسیون انرژی در ان جی ال گفت: دهلران در هشت میدان نفتی محصور است و از مناطق نادر کشور با این ظرفیت هاست وهمه به تاثیرات نفت در بعد ملی و اقتصاد ملی واقف هستیم اما در دهلران تاثیرات چندان نیست و نیاز به اصلاح سیاست ها در این زمینه وجود دارد.

مجید عسگری به سرمایه گذاری های کلان در ان جی ال و پتروشیمی اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز است صندوق توسعه ملی این پرژه را تامین منابع کند تا زودتر بهره برداری شوند.

وی یادآور شد: راه اندازی پالایشگاه دهلران و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان نیازمند اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

فرماندار دهلران افزود: ما خواستار توجه به شهرستان در حوزه عمران شهری، شهرک نفتی و اتوبان از محل اعتبارات سرمایه گذاری اجتماعی شرکت ها هستیم.

عسگری از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس خواست: بصورت فصلی جلسات کمیسیون انرژی در خصوص بررسی دستاوردهای این سفر تشکیل و نتایج را از طریق نماینده این حوزه به مردم و مسئولان منعکس کنند.

وی به ماده ۴۷ قانون و بهره گیری از نیروهای بومی و پیمانکاران بومی در شرکت های فعال منطقه اشاره کرد و افزود: این ظرفیت قانونی در پروژه های شهرستان با پیگیری نمایندگان و مسئولان بیش از پیش اجرایی شود.

فرماندار دهلران با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت های استان و شهرستان موجب بهره مندی همه استان از آنها می شود، افزود: سال گذشته یک میلیون ۷۰۰ هزار زائر از سراسر کشور از جاده های این شهرستان تردد کردند بنابراین توجه به زیرساخت های جاده ای شهرستان موجب بهره مندی همه کشور از آنهاست.

عسگری از نمایندگان و بویژه اعضای کمیسیون انرژی خواست: نمایندگان استان را کمک کنند تا در قانون بودجه ۱۴۰۰ شاهد کاهش محرومیت ها از این منطقه باشیم.

وی به برخی شائبه ها در خصوص تغییر کار پتروشیمی دهلران هم اشاره و گفت: به همت استاندار ایلام و مجمع نمایندگان استان این موضوع مرتفع و پتروشیمی دهلران بر اساس همان طراحی اولیه فعالیت خود را دنبال می کند.

امام جمعه دهلران هم به ظرفیت های مختلف شهرستان و گرمای بالای ۵۰ درجه آن اشاره کرد و گفت: استقرار دفتر نفت و گاز وجذب نیروهای بومی و توجه به تعرفه های برق از ضرورتهاست.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: تکمیل سد میمه و ترمیم فاضلاب دهلران و عمران شهری و توجه به راههای شهرستان مدنظر باشد.

وی توجه به سامانه گرمسیری و رفع مشکلات گازرسانی به پهله و میمه و رفع مشکلات شهرستان در کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت را خواستار شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم در جمع بندی این نشست گفت: اشتغال قابل توجه در صنایع پائین دستی نفت و گاز و پتروشیمی ایجاد می شود که باید به آن توجه کرد.

فریدون عباسی دوانی از پیگیری برای المان دفاع مقدس در شهرستان خبر داد و افزود: این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: موضوعاتی نظیر ترمیم فاضلاب شهر و مکاتبه در خصوص آب کرخه و بررسی قبوض برق شهرستان نیز پیگیری می شود.

بازدید از تاسیات نفت و گاز و پتروشمی دهلران و همچنین کلنگ زنی ایستگاه تقویت فشار بیات و نشست بررسی مسایل و مشکلات پروژه های نفتی دهلران در ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران از برنامه های سفر یک روزه رییس و اعضای کمیسیون انرژی به دهلران بود.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است