فرماندار

فرماندار: مهار آب های سطحی پهله دهلران در دستور کار قرار دارد

فرماندار: مهار آب های سطحی پهله دهلران در دستور کار قرار دارد

مجید عسگری  در بازدید میدانی  از مشکلات آب های سطحی شهر پهله اظهار داشت: پس از بالا آمدن آب در حیات یک منزل مسکونی شهر پهله موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستگاه های متولی از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه ای ، شهرداری پهله و بخشداری جلسه مدیریت بحران تشکیل و موضوع بصورت کارشناسی بررسی شد.

وی افزود: راه حل های کوتاه مدت یعنی مهار مقطعی پیش بینی و شهرداری پهله این موضوع را دنبال تا با سونداژ مشکل را برطرف کند.

فرماندار دهلران تاکید کرد: برای بلند مدت نیز موضوع مطالعات دقیق پیشنهاد شد تا دلایل موضوع شناسایی و اقدام عملی انجام شود.

عسگری یادآور شد: برخی دستگاه ها معتقدند که بالا آمدن سطح سفره های زیرزمینی و اشباع زهکش های طبیعی باعث این مشکل شده که این امر نیازمند مطالعه و تامین اعتبار برای کار فنی و دقیق دارد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب ایلام نیز در این بازدید گفت: با توجه به پیگیری های فرماندار و تماس های مردمی مبنی بر بالا آمدن آب های سطحی بصورت میدانی در منطقه برای بررسی دقیق و راهکارها حضور داریم.
جعفر حسنی اضافه کرد: بافت خاک و ریز دانه بودن خاک باعث ایجاد آب های سطحی و روان آب شده است.

وی از نمونه برداری های متعدد و آزمایشات مختلف روی این آب خبر داد و تاکید کرد: نوع آب جریانی با آب شبکه آب و فاضلاب متفاوت است و شکستگی لوله در منطقه نداریم و بر این اساس راهکارهای لازم با حضور مدیران بررسی شد.

قائم مقام آبفای ایلام یکی از راهکارها برای کوتاه مدت را سونداژ سطح شهر و در کنار مسیل های جدید برای هدایت روان آبها دانست و افزود: در دراز مدت نیز مطالعه دقیق در دستور کار قرار گیرد.

شهردار پهله نیز گفت: با حضور مسوولان و متولیان موضوع بالا آمدن آب در منازل مردم بررسی شد.
علی کرمی افزود: اقدامات سونداژ و زهکشی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است