مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام:

۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری پهله و پرچینه دهلران نیاز است

۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری پهله و پرچینه دهلران نیاز است

اسماعیل گوهری با بیان اینکه این طرح تا کنون در ۸۷۰ هکتار تکمیل شده است، افزود: این میزان اعتبار برای احداث ایستگاه های پمپاژ ثانویه و تامین برق نیاز است.

وی یادآور شد: دهه فجر امسال ۳۰۰ هکتار دیگر نیز از این طرح به بهره برداری می رسد و تا کنون ۱۷۵ میلیارد ریال برای این طرح از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

رییس آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: در صورتی که اعتبارات تکمیلی به لحاظ ریالی تامین شود مشکلی برای بهره برداری کامل طرح در سال آینده وجود ندارد.

گوهری افزود: اعتبارات اختصاص یافته برای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار این طرح هزینه شده است و برای اجرای ۹ ایستگاه پمپاژ و همچنین بیش از ۴۰۰ هکتار باقیمانده اراضی تحت فشار بیش از ۸۰ میلیارد ریال نیاز است.

طرح پهله پرچینه شامل تامین آب ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش زرین‌آباد است.

عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی پهله و پرچینه از توابع بخش زرین آباد شهرستان دهلران مردادماه سال ۹۶ آغاز شده است.

سال های گذشته بند انحرافی برای آبرسانی به این اراضی احداث شد اما به علت توپوگرافی منطقه، اراضی را تحت پوشش قرار نداد بنابراین برای آبی کردن اراضی منطقه، اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفت.

با اجرای این طرح بخشی از مطالبات مردم در حوزه اشتغال مرتفع می شود و رونق تولید را در بخش کشاورزی ایجاد کرده و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را در منطقه در پی دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است