فرماندار:

حضور عشایر در دهلران ۳۵ درصد افزایش یافت

حضور عشایر در دهلران ۳۵ درصد افزایش یافت

مجید عسگری در نشست شورای عشایر استان ایلام در دهلران با حضور رییس سازمان امور شعایر ایران افزود: این شهرستان قطب پذیرش عشایر غرب کشور از استان های کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام است.

وی به یکهزار و ۶۰۰ خانوار عشایری شهرستان با ۱۵۰ هزار راس دام اشاره کرد و اظهار داشت: امسال رشد حضور عشایر استان در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشددارد.

فرماندار دهلران گفت: ارزش تولیدات عشایر این شهرستان بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

عسگری تسهیلات ارزان قیمت، آبرسانی به عشایر، توجه به جاده ها، بیمه دام عشایر و تامین دارو و نهاده ها را از مشکلات عشایر برشمرد و افزود: با وجود کمک از محل ارزش افزوده برای آبرسانی و حل مشکلات عشایر اما نیاز است از محل اعتبارات متمرکز نیز کمک شود.

رئیس شورای عشایری دهلران  به جلسات با مدیران کل استان های کوچرو در شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از مدیران کل در زمینه اجرای مصوبات کم توجهی دارند.

وی عدم رعایت تقویم کوچ و سقف کارت چرا با دام در منطقه ، عدم ارایه آمار عشایر کوچرو، عدم اسکان در حاشیه مرز و عدم مایه کوبی و پلاک کوبی از مشکلات عشایر کوچرو برشمرد و افزود: با توجه به پذیرش عشایر از چهار استان در این شهرستان نیاز است استان ایلام و شهرستان دهلران بصورت ویژه در اعتبارات سازمان امور عشایر دیده شود.

فرماندار دهلران به مشکلات پرداخت تسهیلات سامانه کارا برای عشایر اشاره و گفت: برداشتن محدودیت سامانه کارا برای عشایر به منظور دریافت تسهیلات ضروری است.

مدیر کل امور عشایر استان هم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام عشایر استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند.

علی یاسمی به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار عشایر استان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۵۳ درصد این اعتبار محقق شده است  و از ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده هفت میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

وی از توزیع ۳۶۰ هزار متر مکعب توزیع آب و ۱۵ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان خبر داد و گفت: در زمینه توزیع نهاده ها  نیازمند ۱۵ هزار تن دیگر هستیم.

مدیر کل امور عشایر ایلام به نیازمندی  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای آبرسانی عشایر اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف کارت چرای عشایر کرچرو ، تعیین تکلیف سند اراضی برتش برای عشایر، افزایش سهمیه آرد و ۱۰ هزار تن علوفه عشایر از دیگر درخواست هاست.

در این نشست معاون عمرانی استاندار ایلام،مدیران کل امور عشایر استان ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه، مدیران کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است