رییس سازمان امور عشایر:

۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور رایگان بیمه می شوند

۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور رایگان بیمه می شوند

شاهپور علائی مقدم در نشست شورای عشایر استان ایلام در شهرستان دهلران به ۸۴ میلیون هکتار عرصه مراتع کشور اشاره کرد و افزود: از این مقدار ۳۴ میلیون هکتار در اختیار عشایر است.

وی به نیاز ۸۶۰ هزار تنی گوشت قرمز کشور در سال اشاره کرد و اظهار داشت: عشایر با تولید ۲۰۰ هزار تن از این میزان در واقع ۲۵ درصد گوشت کشور را تامین می کنند.

وی با اشاره به نقش عشایر در پدافند غیرعامل، گفت: نگاه ما به عشایر باید متفاوت از شهر و روستا باشد و همه دستگاه ها برای حل مشکلات عشایر همت کنند.

علائی مقدم یادآور شد: ارتقای شاخص های برخورداری عشایر در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد تعیین شده است

وی به دو هزار ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته برای ۶۱۵ پروژه عشایری اشاره کرد و گفت: امسال برای تامین آب شرب سالم عشایر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که شاخص تامین آب سالم از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد افزایش می یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در این سفر برای تامین تسهیلات کم بهره به عشایر استان خبر داد و افزود: ما در زمینه پرداخت تسهیلات چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله به عشایر استان مشکل نداریم.

وی به ماده ۱۰ و ۱۲ در خصوص تسهیلات عشایر اشاره کرد و یادآور شد: ضمانت این تسهیلات بصورت زنجیره ای است و از این محل به شهرستان توجه ویژه خواهد شد.

علائی مقدم  به رفع مشکلات عشایر از محل ارزش افزوده هم اشاره کرد و گفت: می شود با این اعتبار نیز بخشی از مشکلات جامعه عشایر را مرتفع و در چندین سال شاهد رفع عمده مشکلات عشایر از این محل بود.

وی  از افتتاح ۲۸۸ پروژه عشایر در کشور با یکهزار و ۳۵۰میلیارد ریال خبر داد و افزود: سهم استان ایلام از این تعداد ۲ پروژه با ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: همچنین در دهه فجر ۲۸۲ پروژه برون سازمانی توسط دستگاه های مرتبط با عشایر با اعتبار ۱۴هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: ۵۷۰ هزار تن نهاده سهم عشایر کشور است که تا کنون ۴۷۰هزار تن آن توزیع شده است .

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: ۳۰درصد پروتئین استان توسط عشایر تامین می شود که دارای ۶۵ درصد دام سبک استان هستند.

احمد کرمی از اختصاص ۳۷۰میلیارد ریال به عشایر استان ظرف سه سال گذشته خبرداد و افزود: این اعتبار با احتساب اعتبارات سیل برای جاده های عشایری است.

وی نگاه استاندار به جامعه عشایری را نگاهی تقویتی دانست و گفت: همه دستگاه ها باید در کمک به عشایر تلاش و به وظایف خود عمل کنند.

وی بر اصلاح نژاد دام عشایر  و فروش مازاد دام عشایر تاکید کرد و افزود: مشکلات جامعه عشایری در خصوص آبرسانی با بهره برداری از پروژه های این حوزه تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وی  گفت: استمهال وام های پرواربندی عشایر بمدت یکسال، رفع مشکلات بیمه عشایر، تامین اعتبار آب شرب عشایر، تشکیل کمیته اجرایی برای حل مشکلات عشایر بصورت ویژه و تامین مابقی پنل خورشیدی مورد نیاز عشایر از مصوبات این جلسه است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است