فرماندار دهلران:

پیشگیری اولویت نخست مبارزه با مواد مخدر است

پیشگیری اولویت نخست مبارزه با مواد مخدر است

مجید عسگری  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دهلران با بیان اینکه پدیده مواد مخدر و اعتیاد از جمله مشکلات جامعه است، اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد، بسیار مهم است و هر چقدر در این حوزه، وقت و انرژی صرف شود، حوزه‌های دیگر مبارزه با مواد مخدر نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسئول بدانند و باید در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

فرماندار دهلران تاکید کرد: جامعه، خانواده و مسئولان دستگاههای اجرایی دست اندرکار به عنوان سه گروه اصلی مبارزه با مواد مخدر بحساب می آیند که می توانند هر کدام با نوع عملکرد خود سبب افزایش یا کاهش گرایش جوانان به اعتیاد شوند.

عسگری از دستگاه‌های متولی مقابله با مواد مخدر خواست تا روش‌های پیشگیری از اعتیاد را با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، در فضای مجازی به مردم آموزش دهند.

وی با بیان اینکه نقش سازمان های مردم نهاد نیز در این حوزه قابل توجه است، یادآور شد: باید توسعه سازمان های مردم نهاد را در مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار دهیم مجموعه هایی که علاقمند به مبارزه با مواد مخدر باشند و حتی در امر پیشگیری و درمان نیز فعالیت کنند.

فرماندار دهلران بر ضرورت نقش ورزش در تندرستی و سلامتی و دوری از مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ورزش و مبارزه با اعتیاد با هم ارتباط مستقیم دارند و هر اندازه در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری شود به طور قطع در حوزه اعتیاد از هزینه‌ها کاسته خواهد شد و نتیجه آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: همچنین می توانیم از فضاهای مختلف به خصوص فضای مجازی برای آموزش و آگاهی بخشی به جامعه در بخش مضرات مواد مخدر استفاده کنیم تا بتوانیم تقاضا را کاهش دهیم.

عسگری به سرمایه گذاری های دولت در حوزه ورزش شهرستان هم اشاره کرد و افزود: سرانه ورزشی شهرستان اکنون ۸۸ صدم متر مربع می باشد که با بهره برداری از سالن های ورزشی و زمین چمن های مصنوعی در شهرستان این سرانه به یک متر مربع افزایش می یابد.     

فرماندار دهلران از تهیه اطلس اجتماعی شهر دهلران خبرداد و گفت: دستگاه های متولی با بهره گیری از این اطلس بهتر می توانند در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد عمل کنند.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است