افتتاح

کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس افتتاح شد

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  گفت: این کتابخانه عمومی با همکاری بنیاد برکت و از نوع تیپ ۲ روستایی با زیربنای ۲۲۰ متر مربع احداث شده است.

سمیه حیدری اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه را بالغ بر پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال شامل سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات حمایتی بنیاد برکت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه شامل بخش های مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و بخش نشریات بوده و تجهیز آن به همت این اداره کل انجام گرفته است.

این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور نماینده مردم شهرستان های دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان دهلران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی به نقش این کتابخانه در ترویج فرهنگ مطالعه در منطقه گفت:نقش کتاب و کتابخوانی و بخش فرهنگ برای توسعه جامعه بشری و رشد و شکوفایی جامعه بی بدیل است.

بهزاد علیزاده بر ضرورت پیگیری ها برای رشد و اعتلای فرهنگ و رایزنی برای جذب اعتبارات در این حوزه تاکیددکزد و افزود:پیگیری برای کمک ها به این بخش از طریق وزارت نفت در دستور کار می باشد.

امام جمعه دهلران هم به برکت این طرح در بالندگی فرهنگی منطقه اشاره وگفت:ارتباط مردم و دانش اموزان با کتاب در رشد وبالندگی انها موثر است.

سید محسن موسوی با اشاره به دغدغه های مسئولان و نماینده مجلس برای توسعه استان گفت:از نماینده مجلس خواستاریم که با وزارت نفت برای کمک به پروژه های شهرستان با توجه به فعالیت شرکت های نفت در منطقه رایزنی و این مهم در منطقه محقق شود.

وی ایجاد خانه عالم را از دیگر درخواست ها ذکر کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است