دادستان ایلام:

تکریم ارباب رجوع از محوری ترین رئوس سند تحول قضایی است

تکریم ارباب رجوع از محوری ترین رئوس سند تحول قضایی است

 افشار خسروی زاد در آیین معارفه دادستان جدید دهلران اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع ، حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه و مبارزه با فساد و امنیت مردم همه مهم هستند اما در راس آنها تکریم ارباب رجوع از اولویت هاست. 

وی با اشاره به برخورد جدی با  جرائم خشن تاکید کرد: ایلام از استان های برتر در زمینه وجود فاکتورهای امنیتی است.

دادستان ایلام مبارزه با مفاسد اقتصادی را مهم برشمرد و افزود: اقدامات خوبی در استان ایلام در این خصوص انجام و باعث امید و نشاط در بین مردم شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

خسروی زاد با اشاره به مشکلات کارگری در دهلران یادآور شد: اولویت در صورت تخصص یکسان با پیمانکاران و کارگران بومی است.

وی به دغدغه ها در خصوص گرانی برخی اجناس در دهلران هم اشاره و اضافه کرد :کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی با شتاب بیشتری کار و در توزیع کالاهای یارانه ای دادستان نظارت کافی داشته باشد.

دادستان مرکز ایلام خدمت به مردم را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: باید با تعامل و همدلی کارها را پیش ببریم.

خسروی زاد باز اجتماعی کردن و اصلاح مجرومان را از دیگر اهداف سند تحول برشمرد و گفت: حبس زدایی در جرائم خرد باید مد نظر باشد اما در مسایلی که امنیت جامعه را خدشه دار و یا حقوق بیت المال ضایع شود، دادستانی با کسی مماشات ندارد.

وی از زحمات صابر نجومی دادستان اسبق دهلران تقدیر و با حکم رئیس دستگاه قضا بهروز جباری را بعنوان دادستان جدید دهلران معرفی کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم در این آیین به مسایل و مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: تصمیمات قاطع و همه جانبه و تعامل دستگاه ها و دادگستری و دادستانی از ضرورت ها در رفع این مشکلات است.

مجید عسگری به مشکلات زمین در داخل دهلران هم اشاره و افزود: این موضوع فرسایشی شده و نیاز است دادستانی با قاطعیت این مهم را پیگیری کند

وی تاکید کرد: دهلران با پنج بخش و سه مرکز دادگستری از گسترده ترین دادگستری های استان است، ولی کمبود نیرو دارد.

فرماندار ویژه دهلران خواستار کمک برای رفع مشکلات فضاهای فیزیکی و ساختمان های دادگستری در این شهرستان شد و اضافه کرد: دادستانی در بحث ۲۳ هزار هکتار اراضی واگذار شده به ایثارگران ورود و با متخلفان که حقی از بیت المال تضییع کرده اند، قاطعانه برخورد کند.

وی خواستار تعیین تکلیف یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین مورد مطالبه مردم در دهلران شد و گفت حل و فصل اراضی تصرفاتی ۹ دی و در صورت امکان الحاق به شهر دهلران و همچنین افرادیکه ساخت و ساز آنها تخریب شده مورد توجه جدی واقع گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است