معاون استاندار

برخورداری ۴۵ هزار دهلرانی از خدمات بیمه سلامت

برخورداری ۴۵ هزار دهلرانی از خدمات بیمه سلامت

 

 

 

 مجید عسگری در نشست ستاد هماهنگی پزشک خانواده بمناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: از این تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان ۷۷ درصد آن یعنی بیش از ۲۸ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی هستند.

وی افزود: ۶ هزار و ۶۲۴ نفر نیز بیمه شده صندوق همگانی هستند که بصورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

فرماندار ویژه دهلران به خدمات الکترونیک بیمه سلامت هم اشاره و تاکید کرد: رفع مشکلات زیرساختی خدمات الکترونیک در برخی مناطق ضروری است.

عسگری یادآور شد: ۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات درمانی با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان اختصاص یافته که می تواند در رفع برخی مشکلات و دغدغه های مردم ، بیمه سلامت و بهداشت و درمان موثر باشد.

مدیر بیمه سلامت دهلران نیز در این دیدار گفت: بیمه سلامت در سطح شهرستان دهلران با ۱۸ مرکز درمانی شهری و ۶ مرکز روستایی قرارداد همکاری دارد.

فروزان عبدالهی اضافه کرد: همچنین در راستای انجام امور بیمه گری بیمه شدگان با سه دفتر پیشخوان در شهرستان قرارداد داریم و  سال جاری سامانه های شهروندی غیرحضوری برای کاهش بار مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و رفاه عمومی بیمه شدگان راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری، ۷۰ درصد هزینه بستری موقت و سرپایی از قبیل ویزیت، آزمایش، دارو ، فیزیوتراپی، تصویربرداری و ... را مطابق تعرفه دولتی تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر بیمه سلامت دهلران با اشاره به اینکه پنجم آبانماه به عنوان "بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی"، نامگذاری شده است، گفت: امسال توسعه اهداف الکترونیک سازمان و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مدنظر قرار گرفته است ، به طوریکه هم اکنون تمام مراکز طرف قرارداد شهری دهلران خدمات خود را به طور کاملا الکترونیک ارائه و مشکلات مراکز بصورت شبانه روز توسط همکاران شهرستان و استانی بیمه سلامت پیگیری می شود.

عبدالهی اظهار داشت: این سازمان با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد پوشش بیمه سلامت همگانی را در کشور تکمیل و در این راستا از تیرماه سال جاری با پزشکان دارای مطب فعال سطح شهر، قرارداد همکاری پزشک خانواده جهت راه اندازی پزشک خانواده و نظام ارجاع منعقد شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد بیمه شدگان صندوق همگانی همانند بیمه‌شدگان نظام ارجاع یک (کمیته) و روستاییان از خدمات پزشکان خانواده بهره مند شده و بدین ترتیب بیمه شدگان صندوق همگانی با پرداخت حداقل ویزیت (۶۰ هزار ریال) از خدمات پزشکان عمومی باستفاده و در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی، بیماران به سطوح بالاتر ارجاع داده می شوند.

سوم تا نهم آبان ماه بنام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است