معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران

اجرای مانورهای پدافند غیرعامل در دستگاه های اداری ضرورت دارد

اجرای مانورهای پدافند غیرعامل در دستگاه های اداری  ضرورت دارد

مجید عسگری در نشست ستاد پدافند غیرعامل دهلران گفت:پدافند غیرعامل در اقدامات طبیعی و غیر طبیعی نقش موثری دارد وباید این مهم مد نظر قرار گیرد با جدیت در دستور کار باشد.

وی افزود: اداره کل غله استان با پایش نانوایی ها در بحث پدافند غیرعامل برخی واحدهای نانوایی را دوگانه سوز و بعضی دیگر را به ژنراتور مجهز کند تا در مواقع نیاز مشکل برای مردم ایجاد نشود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران به تاب آوری مردم در بحث پدافند غیرعامل اشاره و افزود: در این زمینه مانور، آموزش و آماده سازی مردم مهم هستند و در بحث تاب آوری این مهم را مد نظر داشته باشیم که اگر مثلا در بحث زلزله منزلی خراب شد بدانیم که با منابع موجود چگونه خود و خانواده را حفاظت کنیم.

عسگری بر ضرورت رعایت موضوعات پدافند غیرعامل در دستگاه ها هم تاکید و افزود: در استفاده از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری در ادارات باید همه جوانب در موضوع پدافند غیرعامل رعایت شود.

وی تغییر سبک زندگی را یکی از ساده ترین موضوعات در بحث پدافند غیرعامل ذکر کرد و گفت:این مهم در بحث جامعه باید با جدیت بیشتر مد نظر قرار گیرد و از موضوع پدافند غیرعامل در جامعه هم غافل نباشیم.

فرماندار ویژه دهلران بر کنترل و نظارت بر بازار هم تاکید کرد و افزود: نظارت بر مخازن آب شرب و حفاظت آنها، بهداشت مخازن، لایروبی و گند زدایی آنها و تدبیر برای آفات مزارع از دیگر موارد مهم در بخش پدافند غیرعامل هستند.

وی بر ضرورت اجرای مانورهای پدافند غیرعامل متناسب با شرح وظایف ادارات تاکید و گفت: اجرای مانورها در بحث پدافند غیرعامل و ستاد بحران با توجه به فصل سرما و زمستان ضرورت دارد.

عسگری به موضوع تعمیرات درسه نقطه خط انتقال ۲۰ اینچ گاز شهرستان در استان خوزستان هم اشاره و افزود: برای شروع عملیات تصمیم گرفته شد که شبانه گاز به خط انتقال وصل شود تا روزها و همزمان با تعمیرات مردم بتوانند از گاز خط انتقال استفاده کنند و در مصرف خانگی مشکل نباشد.

وی گفت: در زمان تعمیرات، گاز جاهای پر مصرف از جمله سی ان جی و کارخانه ها و نانوایی ها قطع کردیم که مردم بهتر بتوانند در مصارف خانگی از گاز بهره مند باشند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری مردم و ادامه صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش مصرف خانگی افزود: امیدواریم  با توجه به اتمام عملیات تعمیر در دونقطه از نقاط آسیب دیده و شروع عملیات در نقطه سوم تا فردا تعمیرات پایان و شاهد پایداری گاز در خط انتقال و شبکه باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است