جانشین فرمانده سپاه ایلام:

مسیر شهدا روشنگر راه برای همیشه تاریخ است

مسیر شهدا روشنگر راه برای همیشه تاریخ است

سردار قدراله کریمیان در یادواره ۳۰۸ شهید شهرستان دهلران بمناسبت کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به برگزاری یادواره ها نیاز دارد تا نام ، یاد و سیره شهدا همیشه زنده و از مسیر تعیین شده غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه شهدا آیه‌ های درخشانی هستند که مسیر را به ما نشان می‌دهند، افزود: شهدا ما را در همه بزنگاه ها و پیچ‌های تاریخی به آینده روشن رهنمود می کنند ، شهیدان گذشته روشن ما هستند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به سوابق مردم دهلران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان مرزی با تقدیم ۳۰۸ شهید والامقام دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرد و امروز همه ما به برکت خون شهدا در جهان سربلند هستیم.

سردار کریمیان تاکید کرد: شهیدانی همچون صحرایی ، حیاتی ، بازدار ، قربانی و آدینه تنها نمونه هایی از ده ها جوان سلحشور و غیور این دیار در دفاع از کیان ایران اسلامی هستند که با نثار خون خود اجازه ندادند دشمن وجبی از این سرزمین را در اشتغال خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهدا در زمان حیات خود از بهترین افراد بودند، اضافه کرد: شهدا با تقدیم جان خود مسیری را برای ما به یادگار گذاشتند و موجب سربلندی نظام در همه عرصه ها شدند، اگر بر این مبنا مردم و مسوولان و همه آحاد مردم حرکت خود ادامه دهند، آینده ای روشن خواهیم داشت.

امام جمعه دهلران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهیدان در آموزه‌های دینی جایگاه رفیعی دارند، گفت: امروز قدرت مادی و معنوی ایران اسلامی ملت ایران را به این جایگاه رفیع رسانده که می تواند در مقابل قدرتمند ترین دشمنان شرق و غرب ایستادگی کند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به بازپس گیری نفتکش کشورمان توسط سپاه در روزهای گذشته افزود: نیروی دریایی سپاه پاسداران ناو جنگی تا دندان مسلح آمریکا را گرفت و باعث ذلت آنان شد.

وی با اشاره به اینکه دهلران در دفاع مقدس بطور مستقیم درگیر جنگ و دفاع بود، تاکید کرد: انتظار داریم صدای مردم رنج دیده این شهرستان به بنیاد حفظ نشر ارزش های دفاع مقدس برسد و المان های دفاع مقدس دهلران توجه بیشتری شود.

موسوی به حضور راهیان نور در یادمان شرهانی اشاره و یادآور شد: حسینیه شرهانی بلاتکلیف است و بشدت نیازمند امکانات زیرساختی است و در کنار آن انتظار داریم نام دهلران ، موسیان و آزادسازی آنها در دهم آبان در تقویم نجومی دفاع مقدس ماندگار شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است