معاون استاندار و فرماندار ویزه دهلران

امروز خدمات نظام به دورترین نقاط روستایی و عشایر گسترش یافته است

امروز خدمات نظام به دورترین نقاط روستایی و عشایر گسترش یافته است

دکتر صادقی  در دیدار با عشایر زیتون به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در دورترین روستاهای شهرستان اشاره و گفت: عشایر زیتون تا کنون بدلایل مختلف و دوری از شهرستان و صعب العبور بودن، خدمات انچنانی دریافت نکرده اند که امیدوریم با همکاری دستگاه ها و بویژه امور عشایری شاهد تسریع در خدمات رسانی به مردم این منطقه باشیم

وی با اشاره به احداث منبع ذخیره آب و لوله کشی برای مردم زیتون از طریق امور عشایری و رضایت مندی آنان در این زمینه گفت: در خصوص جاده اقدامات اولیه انجام شده و جاده عشایری ایجاده شده که نیاز است با مطالعات بهتر و احداث پل این مشکل نیرپیگیری شود.

فرماندار ویژه دهلران به پنل های خوزشیدی تامین برق مردم این منطقه اشاره و افزود:موضوع تامین برق و خط انتقال برق نیز از دیگر مطالبات مردم است که پیگیری می شود.

صادقی  با اشاره به ۲۰ خانوار ساکن زیتون افزود:پیگیری طرح هادی از طربق بنیاد مسکن و احداث مسکن نیز با توجه  به تحت حمایت بون  مردم منطقه  از طریق کمیته امداد زرین آباد و تسهیلات روستایی کمیته امداد دنبال می  شود.

وی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریالی بلاعوض کمیته امداد برای ساخت مسکن اشاره و گفت:وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست دولت سیزدهم هم رسیدگی به مناطق محروم و قشر زحمت کش و مولد و تلاش برای رفع مشکلات آنان با کار جهادی است.

فرماندار ویزه دهلران به  ظرفیت منطقه در کاشت گل نرگس وباغ زیتون هم اشاره وگفت:با تامین تسهیلات می توان زمینه کاشت و تولید این محصولات نیز فراهم کرد.

وی افزود:این منطقه یکی از محروم ترین نقاط استان است که به لطف نظام و در راستای تثبیت جمعیت در مناطق مرزی به آن  توجه ویژه شده است و امروز از نعمت آب شرب و مدرسه و حتی جاده دسترسی نیز بهره مند است که برای رفع مشکلات آنان مدیران با کار جهادی وارد میدان خواهند شد.

وی گفت: تا کنون ارائه خدمات به مردم زیتون از طریق شهرستان مهران و دهلران بوده و امروز نیز ما بعنوان خدمتگزار مردم از این منطقه بازدید و پیگیر موضوعات تقسیمات کشوری و حوزه سرزمینی آن در شهرستان دهلران و مهران جهت  تسریع در خدمات رسانی به مردم این منطقه هستیم.

امام جمعه دهلران هم بر ضرورت ارائه خدمات به مردم زیتون تاکید کرد و گفت:در خصوص راه و طرح هادی و تسهیلات اشتغالزایی باید چاره اندیشی شود.

سیدمحسن موسوی خواستار تشکیل کمیته ای برای پیگیری مصوبات این نشست شد و افزود:کار جهادی برای این عشایر در جهت رفع مشکلات آنان مد نظر مسئولان و متولیان باشد.

مدیر اداره برق دهلران گفت:برای برق رسانی به منطقه زیتون بالغ  بر ۱۵۰ میلبارد ریال نیاز است.

امید محمد بیگی افزود:در صورت ذاشتن کد روستایی و جاده دسترسی می شود اژ طریق توانیر پیگیر تامین برق آن شد

مدیر بنیاد مسکن دهلران هم گفت:تا کنون بدلیل عدم جاده دسترسی در زمینه طرح هادی اقدام نشده است

علیکرمی افزود:۵۰۰ میلیون ریال برای تهیه طرح هادی و ۱۰ مبلیارد ریال برای اجرای طرح هادی نیاز می باشد

مدیر امور عشایر دهلران هم گفت: عشایر زیتون با دوهزار و ۳۰۰ راس دام سبک سالانه ۲۵ تن علوفه دامی شامل کنسانتره از طریق اداره کل امور عشایر استان دریافت می کنند.

فرهاد اسکندری از توزیع ۲۰۰ کیسه ارد از ابتدای سال جاری تا کنون بین عشایر زیتون خبر داد و گفت:اجرای طرح پلاک کوبی و تشکیل پرونده برای تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح های خشکسالی از دیگراقدامات اداره کل عشایر استان به عشایر زیتون می باشد.

وی گفت:تهیه منبع ذخیزه اب و لوله کشی بطول یکهزار و ۴۰۰ متر از دیگر اقدامات امور عشایر است.

عشایر زیتون نیز از خدمات نظام و بازدید میدانی امام جمعه و معاون استاند ار و فرماندار ویژه دهلران و همچنین خدمات اداره کل عشایری استان تقدیر و خواستار توجه ویژه دولت انقلابی و جهادی دکتر رئیسی برای حل مشکلات خودشدند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است