معاون اقتصادی وزیر کشور در پایان بازدید از دهلران

همراه با استانداری به دنبال رفع موانع توسعه ایلام هستند

همراه با استانداری به دنبال رفع موانع توسعه ایلام هستند

بابک دین پرست در حین بازدید از مرز چیلات و برخی پروژه های عمرانی دهلران گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که این استان دارد تلاش می شود که با هماهنگی استانداری و دستگاه های ملی بتوانیم بخشی از موانع و مشکلات موجود را مرتفع کنیم.


وی با اشاره به بازدید از طرح های بزرگی که قدرت توسعه ای استان را دارند افزود: از بازارچه های مصوب استان بازدید کردیم و 2 بازارچه در این استان نیازمند پیگیری با طرف عراقی برای راه اندازی هستند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: مجموعه موارد احصا شده به عنوان موانع توسعه شهرستان های دهگانه ایلام در جلسه روز پنج شنبه اقتصاد مقاومتی استان مطرح و جمع بندی نهایی می شوند.


دین پرست افزود:بعد از توافق و احصا موانع اجرای طرح های توسعه، مسئولان ایلام 2 ماه پیگیر حل و فصل مشکلات مورد نظر می شوند.

اگر مشکلی لاینحل ماند فرصت بعد را ه طو کاملرا باز جمع بندی و توافق در خصوص مشکلات و موانع اجرای طرح های کلان و محوری تا دوماه بعد راسا ل و رفع می شود.


وی تصریح کرد: بعد از 2 ماه تلاش و پیگیری استانداری ایلام برای حل و فصل موانع و مشکلات توسعه ایلام ، هر موردی از مشکل که لاینحل ماند از طریق و توان وزارت کشو ر برای حل ان موارد باقی مانده در مرکز اقدام خواهد شد.


وی از اهتمام مهندسان ایرانی در اجرای پروژه های استان تقدیر کرد و افزود:بسیاری از پروژه ها از روند پیشرفت مناسبی برخوردار هستند و تلاش می شوند روند عقب ماندگی برخی پروژه ها بدلیل بعضی از مشکلات هم جبران شود.


دین پرست در بازدید از مرز چیلات گفت: پیگیری بازارچه های مرزی یکی از مصوبات جدی است.


وی افزود:در گزارش وزیر کشور به رئیس جمهور یکی از پیشنهادات در خصوص استان های نیازمند به بازارچه جدید بود که محقق شوند و رئیس جمهور نیز موافقت کرد.


معاون اقتصادی وزیر کشور پای کار امدن کشور مقابل را مهم دانست و افزود:از طریق وزارت خارجه این مهم نیز پیگیری می شود.


وی ساماندهی بازارچه های استان های مرزی را با استانداران دانست و گفت:شرایط بازارچه چیلات را به وزیر گزارش می دهم.


ایوب درویشی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت:زیر ساخت مرز چیلات اعم از اب و برق و فیبرنوری و اب شرب فراهم است.


فرماندار دهلران هم گفت:در این سفر معاون اقتصادی وزیر کشور ابتدا وارد مرز چیلات شد و از این مرز بازدید کرد.


مجید عسگری افزود:بازدید از ان جی ال 3100 و پتروشیمی و کارخانه سیمان دهلران از دیگر برنامه های معاون اقتصادی وزیر کشور در دهلران بود


وی به ظرفیت های اقتصادی دهلران در حوزه های مختلف اشاره و گفت:این بازدیدها نقش مهمی در سرعت بخشی به پروژه ها دارد.


معاون اقتصادی وزیر کشور امروز به منظور بازدید از پروژه های اقتصادی و بازارچه های مرزی استان به شهرستان های مهران و دهلران سفر کرد و قرار است امشب درجلسه مشترک بررسی مسایل و مشکلات فراروی توسعه شهرستان های دهلران،دره شهر و آبدانان که در شهرستان آبدانان برگزار می شود شرکت کند.


شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در روز پنج شنبه از دیگر برنامه های معاون اقتصادی وزیر کشور در استان ایلام است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است