معاون دادگستری ایلام:

کاهش ۳۰ درصدی پرونده های قضایی رابطه مستقیمی با عملکرد مدیران دارد

کاهش ۳۰ درصدی پرونده های قضایی رابطه مستقیمی با عملکرد مدیران دارد

مالک روشنی روز  در نشست پیشگیری از وقوع جرم دهلران اظهار داشت: اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم را به دستگاه قضایی محول کرده است.

وی با اشاره به مسئله زمین خواری و تصرف اراضی ملی تاکید کرد: اگر امور اراضی طبق قانون کاربری ورود کند، حتی برای قلع و قمع نیز به حکم قضایی و تشکیل پرونده نیاز نیست و با حضور نماینده دادستان می تواند کار خود را انجام دهد، اگر مدیران به وظایف خود عمل کنند ورودی پرونده ها ۳۰ درصد کاهش می یابد.

روشنی یکی از مشکلات شهرستان دهلران را در حوزه امور اراضی ذکر کرد و یادآور شد: اگر مدیران مربوطه یعنی منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهرسازی، شهرداری ، راهداری و حریم رودخانه ها با یکدیگر هماهنگ باشند، بسیاری از پرونده ها تشکیل نمی شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست گفت: پیشگیری مهمترین و کم هزینه ترین راه در برخورد با جرائم است

نعمت حاتمی قاچاق احشام را از دیگر موضوعات مبتلا به در دهلران ذکر کرد و افزود: تلاش های هنگ مرزی و دادگستری و دادستان در این زمینه قابل تقدیر است

وی خواستار تشکیل کمیته های کاربردی و نظارتی بر بازار در آستانه سال جدید شد.

رئیس دادگستری دهلران هم  از برخورد جدی با متجاوزان به اراضی ملی خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان شده و بناهای غیر قانونی نیز قلع و قمع شده است.

صلاح الدینی از کاهش چشمگیر ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان خبر داد و افزود: این اقدامات خوب بوده ولی کافی نیست.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف ۹۰۰ هکتار رای ماده واحده اراضی طایفه مموس تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی در این زمینه پیگیری و رفع مشکل کند.

دادستان دهلران هم گفت: بیشترین آمار زندانیان شهرستان مربوط به قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر است.

بهروز جباری افزود: برخورد با قاچاقچیان اسلحه و مهمات و مواد مخدر نشان از برخوردهای قاطع و جدی و بدون تعارف دستگاه قضا در این حوزه ها دارد.

فرمانده انتظامی دهلران هم گفت: نیروی انتظامی در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز پای کار است.

سرهنگ منوچهر مکی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه قاچاق سلاح و مهمات افزود: امسال ۱۴۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شهرستان کشف شده است.

مدیر راه و شهرسازی دهلران نیز گفت: سال جاری ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان دهلران از دست افراد سودجو آزاد شد

بهروز دشتی افزود: رفع آثار تجاوز از موضوعات مهمی است که باید از بین برود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است