فرماندار ویژه دهلران:

۲۰ میلیارد ریال برای احیای بوستان جنگلی میمه هزینه می شود

۲۰ میلیارد ریال برای احیای بوستان جنگلی میمه هزینه می شود

 لطیف صادقی در جمع خبرنگاران بمناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این بوستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار دارای درختان کهور و کنار است.

وی با اشاره به احیای این پارک توسط منابع طبیعی افزود: امسال ۱۰ میلیارد ریال و سال آینده نیز ۱۰ میلیارد ریال برای احیا و آبرسانی به این بوستان توسط منابع طبیعی هزینه می شود.

فرماندار ویژه دهلران این بوستان را محلی برای تفریح مردم دانست و تاکید کرد: با توجه به نزدیکی این منطقه به رودخانه میمه احیای آن در دستور کار قرار دارد.

صادقی اقدامات منابع طبیعی در شهرستان را برجسته و قابل تقدیر دانست و یادآور شد: دهلران با داشتن یک سوم مساحت استان، ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و بیابان های وسیع نیازمند تداوم درختکاری در عرصه های بیابانی است.

وی، دهلران را بواسطه ظرفیت های نفت و گاز، کشاورزی، آب و خاک، وسعت و مرزی بودن و سوابق دفاع مقدس یکی از مهم ترین شهرستان های کشور برشمرد و اضافه کرد: دهلران در حوزه های مختلف و بویژه راه مغفول مانده است و امروز چهار بانده کردن ۳۰ کیلومتر از مسیر دهلران به اندیمشک در دستور کار قرارگاه خاتم قرار گرفته و در محور دهلران به مهران نیز ضمن بهره گیری از ماشین آلات راهداری برای حذف نقاط حادثه خیز به تازگی نیز واریانت نصریان بطول چهار کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال وارد فاز عملیاتی شده است.

فرماندار ویژه دهلران یکی از اولویت های کاری در این شهرستان را مدیریت شهری و توجه به مبلمان شهری ذکر کرد و افزود: در این راستا کار بازسازی میادین و بلوارها در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی نیز انجام گرفته است و این روند ادامه دارد.

صادقی به کارخانه سیمان دهلران و مشکلات آن هم اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری های مدیریت ارشد استان، نماینده مردم در مجلس، دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی و حمایت دولت از سرمایه گذار امروز کار در حال تکمیل شدن بوده و نیاز است روند عملیات اجرایی تسریع شود.

وی بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه را از دیگر اقدامات دانست و اظهار داشت: سازوکارهای قانونی دنبال و اولویت با نیروهای بومی است و این را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی از اول تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را دهه فرهنگی دهلران ذکر کرد و گفت: در این دهه که همزمان با سال نو و آغاز و پایان عملیات فتح المبین در این شهرستان است تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها ظرفیت های دهلران به کشور معرفی شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است