معاون استاندار ایلام:

۱۲۰ هزار تن گندم مازاد دهلران به مراکز خرید تحویل شود

۱۲۰ هزار تن گندم مازاد دهلران به مراکز خرید تحویل شود

 لطیف صادقی در نشست کمیته برداشت شهرستان اظهار داشت:سطح زیر کشت گندم شهرستان ۶۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار آن دیم است.
وی به کاهش و پراکندگی بارش ها اشاره و افزود:به همین خاطر برداشت گندم در اراضی دیم خوب نیست.
فرماندار ویژه دهلران گفت:پیش بینی می شود از ۴۰ هزار هکتار اراضی آبی گندم ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد تحویل شود و با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان لذا تمهیدات لازم برای برداشت در دستور کار است.
صادقی بر ضرورت تعیین نرخ برداشت وحمل بار هم تاکید وافزود: ۳۵۰دستگاه کمباین همزمان با فصل برداشت در شهرستان حضور پیدا می کنند تا کار برداشت را انجام دهند.

وی همچنین خواستار تامین سوخت برای کمباین داران و عوامل دخیل در برداشت محصولات کشاورزی شهرستان شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران به پنج هزار هکتار زیر کشت جو در شهرستان هم اشاره و گفت:باید تلاش شود جو مازاد نیز در شهرستان خریداری شود چون برای دامداران مورد نیاز است.
علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت:۶ هزار هکتار از اراضی دهلران زیر کشت کلزا می باشد و پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت ۱۰ هزار تن کلزا برداشت شود.
وی خواستار تجهیز مراکز و تست و کالیبره کردن مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان شد.
مدیر تعاون روستایی دهلران نیز در این نشست گفت:مشکلی برای خرید کلزا در شهرستان نداریم و سیلوها آمادگی خرید دارند.
سیف اله عباسی افزود:بازکول ها کالیبره شدند و سه مرکز خرید کلزا و پنج مرکز خرید گندم تعاون روستایی در شهرستان آماده خرید کلزا و گندم کشاورزان هستند.
محمد رشیدطاهری معاون مدیر کل امور عشایر استان نیز در این نشست یادآور شد:کمبود علوفه برای دامداران در استان مشهود است و پیش بینی می کنیم ۲۰ هزار تن کاه در شهرستان دهلران مازاد داشته باشیم که باید در استان خریداری شود و در این راه کشاورزان همکاری‌های لازم را انجام دهند. 
۱۰۳ هزار هکتار در دهلران زیر کشت محصولات کشاورزی است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است