فرماندار ویژه دهلران:

تشکیل تیم های واکنش سریع حوادث و حریق در دهلران ضروری است

تشکیل تیم های واکنش سریع حوادث و حریق در دهلران ضروری است

 لطیف صادقی  در نشست اطفا حریق اظهار داشت: تشکیل تیم های واکنش سریع با محوریت تربیت بدنی و عضویت مدیران مرتبط، سپاه و بسیج ، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، کوهنوردان و مردم از ضروریات است.

وی بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی در مواقع حریق تاکید کرد و افزود: شهرداری ها و شرکت های منطقه نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

فرماندار ویژه دهلران یادآور شد: هم افزایی ، حضور بموقع و بهره گیری از امکانات موجود و ظرفیت های مردمی در مواقع حریق نقش موثری در واکنش سریع دارد.

صادقی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت نقش موثری در کاهش آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها ی دارد که باید مد نظر متولیان باشد.

مدیر منابع طبیعی دهلران نیز گفت: در راستای پیشگیری از حریق در سطح مراتع و جنگل ها کلاس های آموزشی و دیدار با عشایر حاشیه جنگل ها در شهرستان انجام شده است.

نصراله پارسه با اشاره به اینکه تلفن ۱۵۰۴ بصورت رایگان آماده دریافت گزارشات آتش سوزی است، افزود: همکاری شوراها و دهیاران و پایگاه های بسیج و آتش نشانی و شرکت ها در آتش سوزی ها یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

مدیر منابع طبیعی دهلران یادآور شد: تأمین و تجهیز ادوات، تجهیز سه دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، مجهز کردن سه دستگاه خودرو به رات فایر در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

پارسه اضافه کرد: ایجاد آتش بُر در سطح حاشیه جاده عرصه‌های جنگلی و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در دستور کار دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است