رئیس جهاد دانشگاهی ایلام:

۶۰ میلیارد ریال برای کشت گیاهان دارویی در دهلران هزینه شد

۶۰ میلیارد ریال برای کشت گیاهان دارویی در دهلران هزینه شد

سید غلامرضا حسینی  در  دیدار با فرماندار ویژه دهلران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در زمینه کشت فن آورانه تولیدات گیاهان دارویی نسبت به ایجاد یک اکوسیستم گیاهان دارویی در ابوغویر دشت عباس اقدام کرده است.

وی با اشاره به کاشت گونه هایی از جمله چای ترش، حنا، کینوا ، کاملینا، مرزی خوزستانی و سایر گونه های سازگار با منطقه که ارزش افزوده و اقتصادی بیشتری برخوردارند، افزود: این گونه ها مقاوم و در بحث آب نیز کم مصرف هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام تاکید کرد: این مجموعه به دنبال این است علاوه بر کاشت و شناسایی گونه ها، در زمینه تغییر الگوی کاشت در منطقه و فرآوری و صادرات نیز وارد عمل شود.

حسینی یادآور شد: برای زیرساخت های این کار از جمله ساختمان اداری، حفر چاه، تامین سیستم های آبیاری، برق رسانی، تسطیح ، اصلاح خاک و تحقیقات زیرساختی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از توسعه این طرح خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت مسوولان منطقه فضای اشتغالزایی و فن آورانه برای فارغ التحصیلان فراهم شود تا در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی وارد عمل و محصولات آنها وارد بازار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: برداشت محصولات کاملینا، کینوا و چای ترش و مرزی خوزستانی در منطقه انجام و کیفیت محصولات مطلوب بوده است و بویژه در زمینه چای ترش از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

فرماندار ویژه دهلران هم گفت: کاشت گیاهان دارویی سازگار با آب و هوای منطقه در سطح ۳۵ هکتار از اراضی ابوغویر در دشت عباس انجام گرفته و نتایج خوبی داشته است.

لطیف صادقی بر لزوم آموزش در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید زمینه فراهم شود تا افراد بومی، فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد علاقه مند به کاشت گیاهان دارویی بتوانند فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: با تلاش جهاد دانشگاهی و از طرفی حمایت مسوولان ظرفیت شناسایی شده و می توان  از این طریق اشتغال و تولید ثروت کرد.

فرماندار ویژه دهلران اضافه کرد: هدف تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان دارویی و ایجاد زنجیره تولید در منطقه است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است