رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آبیاری نوین در کشور

پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آبیاری نوین در کشور

 محمدجواد عسگری  در نشست با کشاورزان و دامداران دهلران اظهار داشت: همه دستگاه های متولی در راستای استفاده بهینه از آب موظف هستند و باید اقدامات لازم انجام دهند.

وی افزود: برای استفاده بهینه و مطلوب از آب اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای این موضوع برای آبیاری نوین در کشور هزینه تا تولیدکنندگان بخش کشاورزی به راحتی بتوانند تولید کنند و آب که از عوامل موثر تولید است را به نقطه مطلوبی برسانیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و انتقال آب سد کرخه به دشت عباس و دهلران از ضروریات است چراکه خاک حاصلخیز و کشاورزان پای کار هستند.

عسگری یادآور شد: نیاز است وام های با بهره کم در اختیار تولیدکننده قرار دهیم تا در بحث تولید به نقطه مطلوب برسیم.

وی به ۴۳۰ کیلومتر مرز ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: استان ایلام در حوزه صادرات گوشت مرغ ، تخم مرغ ، دام سبک و محصولات پروتینی دارای موقعیت استثنایی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه استان ها ، استانداران و روسای جهاد کشاورزی تلاش کنند پایانه صادرات محصولات کشاورزی که شامل بسته بندی و نگهداری در سردخانه است لحاظ تا با خرید تضمینی محصولات خریداری و به بازار عرضه کنند.

عسگری اضافه کرد: پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان ایلام و در شهرستان دهلران ایجاد کنیم و با پرداخت تسهیلات کم بهره با دوره تنفس از سرمایه گذران دعوت به همکاری کنیم.

عسگری افزود: استمهال وام های کشاورزی در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ لحاظ و خوشبختانه مقداری محقق شده و در بودجه ۱۴۰۲ هم امهال و استمهال را بطور ویژه خواهیم دید تا دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دلیل اهمیت امنیت غذایی کاهش یابد.

وی به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در استان های خوزستان و ایلام هم اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از حرکت های ارزشمند و مورد تاکید رهبری بود که با نگاه نظارتی تلاش کردیم ایرادات و نارسایی های این طرح پیگیری و تحقیق و تفحص انجام شد، تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده و مابقی برای جذب اعتبار تلاش می کینم در یک پروسه زمان بندی دولت پای کار بیاید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است