فرماندار

بیش از 48 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد

بیش از 48 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد

مجید عسگری  گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش باران و تگرگ و برف در مناطق کوهستانی لذا ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.

وی افزود: ظرف 48 ساعت گذشته بیش از 48 میلیمتر بارندگی در شهرستان ثبت شده و روند بارش ها همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد بحران دهلران گفت: تا کنون دو جلسه ستاد بحران شهرستان انجام و اطلاع رسانی لازم در خصوص احتمال سیل و تگرگ  و وزش باد شدید به مردم، مسافران و گردشگران ،عشایر و کشاورزان انجام شد.

عسگری از آمادگی ستاد بحران دهلران برای هرگونه شرایط بحرانی خبرداد و گفت: هم اکنون تردد در مسیرهای مواصلاتی شهرستان برقرار است و میزان خسارات احتمالی وارده در زیر بخش های مختلف در حال بررسی  است.

وی گفت: ماشین آلات ادارات،کشیک و همه امکانات مورد نیاز دستگاه های خدمات رسان در اماده باش کامل هستند.

مجید عسگری گفت: نوسانات برق و صاعقه  موجب خسارت به الکترو پمپ های آب شرب شهر دهلران شد و خط انتقال آب شرب شهر دهلران در محل ایستگاه پمپاژ دچار شکستگی شد و این امر موجب خسارت به الکترو پمپ ها شد.

فرماندار دهلران  گفت: در حال حاضر مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعبی دهلران دارای آب شرب است و مردم از آن استفاده می کنند.

وی  ابراز امیدواری کرد: با توجه به ذخیزه مخزن آب شرب شهر و تلاشی که در حال انجام است و کارهای زیادی که برای نصب و راه اندازی دو الکترو پمپ در حال انجام است تا عصر امروز این الکترو پمپ ها راه اندازی شود و آب به مخزن ذخیره پمپاژ و قطعی آب شرب در شهر  نداشته باشیم.

عسگری گفت: در صورت نیاز برای آبرسانی سیار مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره هواشناسی دهلران هم گفت: از اوایل صبح  امروز سیستم بارشی تقویت و بارش های شدید همراه تگرگ در بازه زمانی کمی در شهرستان خواهیم داشت و پیش  بینی می شود شاهد بارش بین 20 تا 30 میلیمتر در شهرستان باشیم.

محمد پاریاب  میزان بارش ها را از اول مهرماه سال گذشته تا کنون 492 میلیمتر اعلام کردو گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از رشد 220 درصدی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: در اثر بارش های اخیر و باد دو هزار  هکتار از اراضی کشاورزی دچار خوابیدگی شده اند.

عباس احمدی افزود:بطور میانگین 20 درصد به این سطح زیرکشت خسارت وارد شده و میزان خسارات دقیق به اراضی کشاورزی درحال بررسی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم گفت: اطلاع رسانی لازم به مسافران و گردشگران در عرصه های طبیعی با توجه به بارش باران و احتمال سیل انجام شده است.

سید علی حسینی با اشاره به بازدید پروژه های آبخیز داری گفت:طرح های آبخیز داری نقش مهمی در کاهش سیلاب ها دارند.

علی محمدی مدیر پخش فرآورده های نفتی دهلران هم گفت: سوخت مورد نیاز در جایگاه های عرضه سوخت شهرستان وجود دارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیر امور آب دهلران هم گفت: حجم ذخیره سد دویرج 205 میلیون متر مکعب است که هم اکنون ذخیره آن 200 میلیون متر مکعب می باشد.

محمد باقرمرادی افزود: رهای سازی بخشی از آب سد برای احتمال سیلاب ها در دستورکار است .

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران گفت: سه پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان در آماده باش هستند.

فریدون ملک میرزایی از امداد رسانی جاده ای به دو نفر در این شهرستان در اثر سیل وطوفان خبرداد و گفت: تهیه مواد غذایی،چادر و زیر انداز و وسایل گرمایشی برای دو خانوار عشایر از دیگر اقدامات در این مدت است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان از آبگرفتگی دو نقطه در مسیر تردد دهلران به اندیمشک خبرداد و گفت: چهار اکیپ راهداری در مسیرهای ترد  شهرستان حضور دارند.

سعید بختی افزود:تمام راه های مواصلاتی شهرستان و کمربندی شهر دهلران در حال حاضر باز هستند و مشکلی در تردد  وسایل نقلیه وجود ندارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است