آغاز جشنواره شرهانی

جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران شروع بکار کرد

جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران شروع بکار کرد

دکتر صادقی با گرامیداشت سوم خرداد گفت: در این جشنواره 10گروه نمایشی از هشت استان کشور حضور دارند.

وی با اشاره به افتتاحیه این جشنواره همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دو بخش شامل اجرای عمومی برای تماشای مردم و همچنین داوری انجام می گیرد.

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: آثار برگزیده در این جشنواره به جشنوراه های فجر،مریوان و لاهیجان معرفی می شوند.

وی گفت:این گونه فعالیت های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

دکتر صادقی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان دهلران که بنیانگذار این حرکت فرهنگی هستند تشکر و افزود:این جشنواره خیلی متفاوت است چون در دهلران که در دفاع مقدس نقش برجسته داشته است اجرا می شود.

فرماندار ویژه دهلران از تلاش های نماینده مجلس وهنرمندان وانجمن هنری و حمایت پتروشیمی دهلران و دیگر دستگاه ها برای این جشنواره قدر دانی کرد.

مهرداد رشید زاده معاون پشتیبانی و نیروی انسانی داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با اشاره به راه یابی 70 اثر به جشنواره گفت: از میان آنها 53 اثر بازبینی و ده اثر از هشت استان کشور به جشنواره راه یافت.

وی این جشنواره را نماد هنری استان ذکر کرد و افزود: از نکات برجسته و بسیار مهم این است که دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران دائمی شد و این نقش مهمی در این حوزه ایفا خواهد کرد.

رحمان جابری رییس اداره فرهنگ و ارشاد دهلران گفت: اختتامیه این جشنواره نیز پنجم خرداد ماه در شهرستان مرزی دهلران برگزار می شود.

حیدر رضایی دبیر جشنواره هم به داوران سرشناس کشوری این جشنواره ملی که از بازیگران سینما،تلویزیون و تئاتر هستند اشاره و افزود:میرطاهر مظلومی،نورشیر و خلیلی داوری ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی برعهده دارند.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر شرهانی و غباروبی گلزار شهدای گمنام دهلران،غرس شش اصله نهال بمناسبت ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی و اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس بمناسبت آزاد سازی خرمشهر از دیگر برنامه ها بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است